[Kepviselok] Flame(war?)

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 11., Sze, 15:38:34 CEST

10. Válaszok
> Yeti levelére válaszolok. Nem értem, hogy ezeket miért nem merte
> tegnap a beszámolók során megkérdezni, de véleményem van az ilyesfajta
> kérdezésröl.
Anno, amikor Orsi, Timi és Fecó feltette kérdéseit, nekem is volt
véleményem, és ezt akkor azt hiszem meg is fogalmaztam. Pont
ugyanazokért az okokért tettem fel ebben a formában a kérdéseimet, mert
ennek így súlya kell, hogy legyen. Másrészt nem most gondolkodok el
elo"ször azon, hogy más irányba kellene terelni az önkormányzat bizonyos
tevékenységeit, csak vártam, hogy ezek maguktól megoldódjanak.

> [...]
> meg, hogy pontosan mi volt. Tegnap a szerveh beszámolt róla, múlt
> héten olvasható volt a fötitkárral készült interjú (ami a rektor
> véleményét is tartalmazta), az EHÖK kgy-n (és gondolom elötte a
> Választmányon, habár ott nem voltam) elhangzott az EHÖK elnök verziója
> is. Ezek mindegyike írásos nyommal rendelkezik.
> Van magánvéleményem a dolgokról, ezt korábban ismertettem. De öszintén
> szólva nagyon sajnálom Fecót, hogy ebbe a malomkerékbe bekerült a TTK
> HÖK és az új 'munkaadója' között. Remélem sikerül feldolgoznia a

Hasonló kérdéseket tettem fel jóval a beszámoló elo"tt a szervezo"
elnökhelyettesnek, nem kaptam rá konkrét választ. És úgy gondolom, hogy
így van súlya a kérdéseknek.

> [...]
> nem emlékszel rá, amikor ezekröl a dolgokról beszéltünk, illetve
> amikor Orsi elmondta, hogy folyamatosan kommunikál Balázzsal. Szintén
> nem figyeltél, amikor a Választmány (és immáron a Közgyülés) elfogadta
> a helyzet (részben)rendezéséröl szóló határozatot. A helyzetet és a
> jövöt Balázs a tegnapi kgy-n is ismertette. Azt gondolom, a
> beszámolója elfogadásával a Közgyülés megerösítette pozíciójában,
> ugyanakkor mind Balázs, mind Orsi számára világos, hogy több és jobb
> kommunikáció szükséges. Egyébként ennek javítására írok most (mint

De, határozottan figyeltem a választmányi hétvégén, valamint az azóta
történt határozatokat is ismerem. Ugyanakkor mint azt írtam, hogy nem
csak az elnöknek tettem fel a kérdéseket, a többiekto"l (és
természetesen Orsitól is) várom a választ.

> Valószínüleg tudod, hogy egyetemi szinten magára maradt a TTK HÖK az
> álláspontjával. Gondolom már találkoztál mostanában a dékánnall. Az
> elmúlt hetek eseményei után azt hiszem a helyzet jelenleg felfelé ível
> (pl: a hallgatók az egyetemi szabályozás ellenére kapnak
> ösztöndíjakat, a BEF-fel kapcsolatos támadás sem a TTK HÖK, hanem a
> TáTK HÖK ellen irányult stb.) Sokat kell dolgozni e téren, dehát a
> diplomácia márcsak ilyen. Ebbe magad is berakhatod a részedet, ha pl.
> a dékánnak szoló meghívók idöben eljutnak hozzá.

A kari szabályzat megalkotójaként ismerem az álláspontokat és a helyzetet.

> [...]
> mit lehetne tenni? Ugyanis nem hallottam részedröl alternatívát.
> Sajnos az EHÖK vezetése most ilyen (magánvélemény jön), hogy a hatalom
> sokkal fontosabb neki, mint a hallgatók valódi képviselete, ezért van
> konfliktus a képviseleti elven müködö TTK HÖKkel szemben
> (magánvélemény vége). Ugyanakkor a szociális és a tanulmányi
> elnökhelyettesek folyamatosan jó egyetemi szintü munkáról számolnak be
> így szakmailag nem olyan rossz a helyzet. A kari kapcsolatokért Te
> magad is tehetnél, hiszen tagja vagy az IK HÖK KGY-jának.

A szakmai munkában - bár nem vagyok bizottsági tag, aktívan részt
veszek, tapasztalataimmal segítem a munkát. A politikából szeretek
kimaradni, azt hiszem nem mindíg sikerült.

> [...]
> hogy idöben elkészüljenek az emlékeztetök, és legyenek összeszedett
> elöterjesztések is. A választmányban a sokak által preferált megoldás
> ('erösebb levezetés') szoft diktatúrához vezetne, amit nyílván senki
> nem akar. Az elnök abszolut felelössége vitathatatlan, de ebben
> nekünk, a választmány szavazati jogu és a választmány meghívot
> tagjainak támogatnunk kell öt, hacsak nem akarjuk, hogy 2 hónap múlva
> itt hagyja az egészet. Sajnos a csapatmunka nem olyan, hogy a vezetö
> dolgozik, és a többieknek meg a szájukba repül a báránygerinc
> csokimártással. Együtt kell érte megdolgoznunk.

Az összeszedett elo"terjesztések nem a titkáron múlnak. Én a leheto"
legtöbb ido"t töltöm azzal, hogy ezt a munkát elvégezzem, azonban
tényleg nincs mindenre pont akkor annyi ido"m, amennyi kellene.

> Nem tudom, hogy ezt a kérdést jó helyen teszed-e fel? Például
> feltetted-e a záró közgyülésen a leköszönö elnöknek? Mert ha nem,
> akkor itt nem arról van szó, hogy Te bármire kiváncsi lennél (mert
> akkor konzekvensen kérdezted volna), hanem hogy inkább a bili
> kiborulásával csak szimplán nagyot akartál mondani. Mellesleg 5-böl
> két kérdéset ismételtél, talán ezeket Te is megoldottnak tekinted? De
> szerintem beszélgethetünk pl. a szoceh munkájáról, meg arról, hogy
> miért is csúszott a szoctámok kiértékelése.

Pont azért teszem fel a kérdést, mert a korábbi levelek íróitól kérdezem
meg, hogy nyilván azért írták akkor azt a levelet, hogy megoldódjanak a
problémák. Most azoktól kérdezek, akiknek leheto"ségük volt megoldani a
problémákat - azt kérdeztem, hogy sikerült-e, és ha igen, akkor mennyire?

> Azt gondolom, hogy vitának, érdemi érveléssel igenis van helye, a
> problémákat fel kell deríteni, és rájuk idöben megoldásokat kell
> találni. Csak bölcsen.
>
> Üdvözlettel:
>
> Polgár Péter Balázs
> Egyetemi hallgató
>
> ui: Arra kérnélek benneteket, hogy legalább 2x olvassátok el a
> leveleiteket, mielött bekülditek ebbe a vitába. Én is ezt tettem.
Elolvastam, so"t, mással is elolvastattam...