[Kepviselok] Véleményem a HÖK-ről!

Bosnyák András bosi at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 11., Sze, 22:29:49 CEST

Sziasztok!
Nos, én először szólok hozzá most a listához, eddig úgy éreztem, hogy én,
mint aprócska kis kezdő képviselő nem vagyok alkalmas a "nagyokkal" való
közcsevegésre, véleménycserére, de ennyi hosszú vélemény elolvasása után
arra jutottam, hogy a kisebbségi érzést le kell küzdeni, mert baromság.

Alapvetően sokakban egyetértek a már olvasott vélemények egyes pontjaival.
Nem is tudom, miért jelöltettem magamat. Talán nevetségesnek éreztem, hogy
a kémia szakterület az inaktivitás olyan fokára jutott, hogy a 6
képviselői helyet sem tudja feltölteni (nem mintha ez javult volna, de
talán majd az elkövetlkezőekben). Emellett mindig is perverz örömet
okozott nekem a másokért végzett munka (még ha csak kevésben is vettem
eddig részt), a szervezkedés és önzetlen segítés (meg tud lepni mindig,
hogy bizonyos dolgokért fizetnek, de ha már így alakult, akkor nem
utasítom vissza..). És mostmár látom, hogy a képviselőség pozitívumai közé
tartozik a viszonylag jó tájékozottság és a munkaképes emberek megismerése
is.

> Először: ha valaki képvislőnek jelentkezik és megválasztják, azzal egy
> kötelesség jár, mégpedig hogy eljár a nagyritkán összehívásra kerülő
> Küldött Gyűlésre, ezt nem mindenki látja így, kérdem AKKOR MI A F*SZNAK
> indul a választáson??? csak hátráltatja azon személyek munkáját akik ezt
> komolyan, vagy legalábbis komolyabban gondolják.
Egyetértek, szerintem ha az ember elvállal bármit, akkor ezzel elvállaja a
hozzá kapcsolódó kötelezettségeket is, mint ahogy megkapja a vele járó
előjogokat is.
> [...]
> se tettünk fel. mi értelme van ennek? Amikor a HKR fontos részéhez
> értünk, majdnem be kellett zárni az üllést mert addigra annyian elmentek
> hogy veszélybe került a határozat képességünk! SZERINTETEK MI A FELADATA
> A KÉPVISELŐKNEK? (azért írtam nagybetükkel hátha válaszol rá valaki) Nem
> érzitek úgy hogy a tárgy újrafelvételnél a kreditenkénti 6000Ft sok, és
> hogy ezt nem fogadhatjuk el, és változtatnuk kell ezen? A képviselők nem
> tartják fontosnak ezt? ellenben azt hogy hány póló volt az elmult héten
> egyik társunkon ez érdemleges kérdés! Szerintem ez gyalázat!
Először jártam küldöttgyűlésen, de tényleg jól festi le a képet, ha egy
oviscsapathoz hasonlítjuk a tisztelt képviselőket. határozottan zavart,
hogy egyes dolgokat képtelen voltam felfogni az alapzajnak köszönhetően,
és az is, hogy a hozzászólások mögé bújtatott kicsinyes ellenségeskedések
és sértődések hallgatása töltötték ki az estémet. Az ülés végén már
hozzászólni sem mertem, mert annyira lázadásközeli lett a hangulat, hogy
féltem, ha 2 perccel megtoldom az időt, akkor helyben letépik a fejem.
Elismerem nem felkészülten érkeztem a helyszínre. De fogalmam sem volt,
hogy mi is lesz ez az egész, lévén friss képviselő volnék (hol lehet egy
képviselő részletes és pontos feladatairól informálódni??). Most már
ismerve a stílust alaposan figyelemmel kísérem majd a beszámolókat.
Problémám a küldöttgyűléssel az volt, hogy ha hétfőn nem hallom véletlenül
suttogni vhol, hogy lesz, akkor nem is tudom mikor jutott volna el az
infó; a napirendi pontok és a hozzájuk kapcsolódó infóanyagok se jutotak
el hozzám. Nem tudom az én hibám volt-e ez, ha igen, akkor mondjátok csak
meg, majd ezután jobban figyelek.
> [...]
> megkéri hogy fejezzék be vagy menjenek ki és ott tárgyalják meg akkor
> szarnak rá és folytatják. miért van az hogy egyes beszámolókkal
> pályázatokkal nem foglalkoztok és minden hibáját hiányosságát
> elfogadjátok, másikkal pedig órákat szórakoztok. miért van az hogy egy
> napirendi pont lezárása 5 percig tart, miért fordulhat elő olyan hogy
> egy napirendi pont elnapolása 20 percig tart. ezek következmánye hogy
> minden héten 8-16 napirendi pont van és a választmány 4-6 óra hosszú.
> erről TI tehettek, de a vicces az hogy TI vagytok a legjobban
Elviekben egyetértek, választmányt még nem láttam, majd ha megnézek egyet,
akkor összehasonlítom gondolatban az említett jellemzésben foglaltakkal.
>úgy érzem hogy a "régi" HÖKösök egy része nem ismeri el
> egyenrangú partnelként az újoncokat. azt megértem hogy szigorúan szakma
> kérdésekben nem biztos hogy helyesk az elképzeléseink, de ha nem kapunk
> semilyen infot akkor soha nem is lesz az. állandóan azt hallom hogy ha
> ők elmennek akkor nem lesz aki majd képes lenne elvégezni a feladatukat,
> de hát ha nem is készítenek fel utódot akkor mit váranak? spontán valaki
> majd elsajátítja?
Infót szeretnék, sokat-sokat, mert célom, hogy ha már munkát végzek, akkor
alaposan és rendesen. Én nagyon szeretnék megtanulni minél többet..

Fontosnak tartom a beszámolókat, ár elismerem, hogy sokszor nem is nagyon
érdekel miről szólnak. Sok számomra feloldhatatlan rövidítés, vagy olyan
ügyek, amiknek se az előzményeit, se az lehetséges kkifutásait nem
ismerem. talán utána kéne néznem mindennek pontosan, de ez ennyi ügyben
szerintem kivitelezhetetlen. Azért igyekszem majd.
Én kémia szakterületes vagyok, és bizony férfiasan bevallom, hogy félhulla
a szakterületünk... idén vagyunk páran újak, és talán dáviddal lehet majd
vmi életet vinni belénk (lsd plakát kommandó), szívesen fogadunk bármilyen
jó ötletet, ami feldobná kicsit a testpedtséget (ezzel főleg a mezei
hallgatókra gondolok, persze ők is megérthetők picit, gyötri őket a sok
tanárbácsi).
A mentorrendszer szerintem zseniális ötlet, magam is mentor vagyok. Más
kérdés, hogy pl a saját gólyáim között olyannyira nincs semmiféle reakció
a próbálkozásaimra, hogy már tucatszor elment a kedvem az egésztől...
Biztos lehetne vhogy közelebb hozni a mentorkodást a HÖK-höz, hiszen azért
a személyi állományokban van bőven átfedés.

Huhh, na ennyi jutott épp eszembe minderről, bocs, ha a sok önvallomás
bezavart, de ezt el kell viselni tőlem. Köszi a figyelmet!

Bosnyák András, "mezei képviselő"