[Kepviselok] Véleményem a HÖK-ről!

Ujvary Angelika castle at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 13., P, 22:41:53 CEST

Kedves "friss" és öreg képviselok!

Azt hiszem nekem is megvan a véleményem a HÖK-rol. Ahhoz, hogy jobban
lássátok, hogy mi volt korábban, ezért én kicsit visszanyúlok, pontosan a
2002-es évig.

Amikor 2002-ben az októberi pótválasztásokon képviselo lettem, akkor utána
sajnos nekem nem adatot meg az a lehetoség, hogy belelássak a HÖK
munkájába. Az akkori matszacs elnök sajnos nem tartott "tanfolyamot" és a
többi öreg HÖK-ös sem gondolt arra, hogy esetleg az újakat be kéne vonni a
munkába, megismertetni velük a HÖK-öt magát. (Annak ellenére lettem
HÖK-ös, hogy az elso találkozásomkor még 2000-ben gólyaként kellemetlen
élményem volt az ott dolgozó egyik emberrel.)

Azt sem tudtam, hogy létezik télen vezetoképzo, errol csak a nyári
vezetoképzon értesültem. Akkoriban a téli vezetoképzon nem volt szokás az
újakat meghívni, csak az öregek mentek bulizni egyet. Én legalábbis ezt
tapasztaltam. 2003 nyarán aztán történt egy fordulat. A leköszöno matszacs
elnök a nyári alakulo ülésen bejelentette, hogy engem szívesen látna
utódjaként. Bár azt sem tudtam addig, hogy mi fán terem matszacs
elnöknek lenni, de nagyon lelkes voltam, így elvállaltam a tisztséget.
(Akkor még havi közéleti nem is járt ezért.) Szóval azon az nyáron lettem
igazán HÖK-ös, mert részt vettem a vezetoképzon, ahol az egész HÖK-ös rendszert
megismertem. Elveszett egy év! Nem tudtam igazán a dolgokról, annyira
zártnak éreztem a dolgokat.

És azóta sokat fejlodött a HÖK. 2003-ban új tisztségviselok lettek, köztük
én is az lettem. A lelkesedésemnek köszönhetoen sikerült a matematika
szakterületet kicsit aktívabbá tenni. Engem sosem a jutalom vagy a
közéleti érdekelt, inkább az, hogy jobbá tegyem azt, ahol hibádzik a
rendszer. Persze most is vannak hibák, de ahhoz képest ami anno volt, most
elmondható, hogy igenis figyelünk az utánpótlásra. A kommunikációban is
látok fejlodést, de még mindig nem minden területen. (A KGY-n Pepétol
valaki megkérdezte, hogy az elmúlt egy hónapban mennyire sikerült a
kommunikáción fejlodnünk. Erre én csak azt tudom mondani, hogy
hosszabb folyamatnak kell eltelnie ahhoz, hogy érdemben értékelni
lehessen.)

Azóta eltelt 4 év. Most már az újakkal is törodünk, kivácsiak vagyunk a
véleményükre. És miért is? Mert amikor mi voltunk a kezdok, akkor
minket nem kérdeztek, nem segítettek. Sikerült ezen javítani. Kellenek az
új eszmék, de azért nem kell az öregeket a régimódiságukért "lenézni" és
arra gondolni, hogy "O meg még mit keres itt?". Hiszen mi már sok mindent
láttunk, csináltunk jól s rosszul. Inkább türelmesnek kellene lennünk
egymással és többet kommunikálni. Ha nem tetszik valakinek a hozzáállása
vagy a stílusa azt meg lehet mondani magánban, nem feltétlenül kell a
listát erre használni. Nem kéne egymást azzal bosszantani, hogy a fejéhez
vágjuk a dolgokat. Hiszen lehet normálisan, emberek módjára is viselkedni.

Inkább adjunk tanácsokat egymásnak. Tegnap én is kaptam tanácsot egy új
képviselotol. Bár én tudtam, hogyan kell megírni amit szeretnék, de most
kaptam egy megerosítést arról, hogy igen, meg kell csinálni. Persze az ido
nem éppen a barátom mostanában. De tudom, hogy új marketinget kell
kitalálnom ahhoz, hogy sikeresebb legyen a munkám.

Ezek után talán az új képviselok látják, hogy fejlodik a HÖK, de nem lehet
egyszerre mindent jól csinálni. Most ti hozzátok az új dolgokat, amit mi
öregek már nem biztos, hogy látunk, mert már túl régóta vagyunk benne a
rendszerben.
Jovore lehet, hogy már ti is másképpen fogjátok gondolni a dolgokat. És
eljön majd az az ido, mikor ti is öregnek fogtok számítani és akkor ti
kapjátok az újaktól a jobbnál jobb ötleteket. Ez így van rendjén.

Jó sokat írtam, mert sajnos nem tudtam elmenni a ma esti "Beszéljünk
arról..." meetingre. Akit érdekelt a véleményem, az biztosan végigolvasta,
akit meg nem, az lehet, hogy másét sem fogja elolvasni.

Végül azzal zárnám a mondanivalómat, hogy legyünk türelmesek egymással.

Angelika,
a megöregedett képviselo