[Kepviselok] további kérdések az elnökjelölteknek

Guber Tamás gubee at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 9., Szo, 15:38:54 CEST

csanna at ttkhok.elte.hu írta:
> Sziasztok!
>
> A pályázatokkal kapcsolatban nekem egy-két dologgal kapcsolatban
> hiányérzetem volt. Nem kaptam választ arra, hogy a FER-ről mi a
> véleményetek, szerintetek mit kellene a HÖK-nek képviselnie ezzel
> kapcsolatban a hallgatók, illetve az EHÖK, a Szenátus felé. Mit
> kommunikálna az általatok vezetett Önkormányzat a TTK-sok irányába egy
> népszavazás esetén?

Először is a véleményem a FER-el kapcsolatban, nem feltétlenül egyezik
meg azzal a véleménnyel amit elnökként képviselnék.
Szerencsére nem egyszer voltam már olyan helyzetben hogy valami olyat
kellett képviselnem amivel nem értettem egyet és sikeresen tudtam ilyen
ügyekben tárgyalni.
De hogy a kérdésre is válaszoljak. A Felsőoktatási Részhozzájárulást
tudom támogatni, de sajnos nem jelen formájában. Abban az esetben
tartanám ideálisnak ha ösztönzőleg hatna, azaz valami lineáris átmenet
lenne a jól tanulóktól a bukdácsolókig, a fizetendő összeg tekintetében.
Szerintem ez tipikusan olyan kérdés ahol nem egy ember véleménye számít.
Érdemes lenne megkérdezni a hallgatókat, ők mit szeretnének. A Balázs
levelét olvasva, én is meglepődtem az általa közölt adatokon. Ebben a
témában mindenképpen szeretném a Küldöttgyűlés véleményét képviselni.
Azt tartom a legmegfelelőbb politikának, ha az EHÖK-ben és Szenátuson
elhangzottakról folyamatos tájékoztatást ad az elnök a TTK HÖK-nek és
fordítva.
Nem érzem viszont hogy egy népszavazás kérdésében egy elnökjelöltnek
állást kellene foglalnia. Viszont a hallgatóknak mindenképpen
biztosítani kell az objektív tájékoztatást. Segíteni kell a törvény
értelmezését, és bemutatni a FER előnyeit hátrányait.
> [...]
> hatékonysághoz vezetett az, hogy a HÖK-nek nem volt átgondolt koncepciója,
> egyértelmű véleménye sok kérdésben. A sokféle nézőpont, vélemény habár
> előnyére is válhat az Önkormányzatnak, ám ahhoz is vezethet, hogy kioltják
> egymást az akaratok és nincs előremozdulás. Szerintem nagyon fontos már
> szeptember előtt határozottan állást foglalni azzal kapcsolatban, hogy
> kiknek is az érdekeit képviseljük. Nyílván a hallgatókét, de kérdés, hogy
> a sokat bukdácsoló, csúszó többséget, vagy a mintatanterv szerint haladó
> "kisebbséget" akarjuk-e inkább támogatni. (persze lehet, hogy rosszul

Egyértelműen az összes hallgató érdekét kell képviselnünk. Nem tehetünk
különbséget jó és rossza tanuló között.
Viszont a tisztánlátás érdekében szükséges megismerni egy statisztikát
azzal kapcsolatban, hogy a tanulók hány százaléka halad rendesen a
tanulmányaival, hányan vannak csak egy két tárgyból csúsznak, illetve
mennyire számottevő a nagyon rosszul haladók létszáma. Mivel a FER a
jelenlegi hallgatókat nem érinti a befizetendő összeg részéről, és az
újonan felvett hallgatók pedig tisztában vannak az új feltételekkel,
ezért ezekhez mérten kell képviselnünk a jogaikat, és felhívni a
figyelmüket a kötelezettségeikre, illetve azok elmulasztásának a
következményeire (pl a magas kreditújrafelvételi díjra).
> És szerintetek mennyire fontos, hogy az általatok megpályázott posztra �
> ami lényegében a legreprezentatívabb szerep a HÖK-ben � olyan valaki
> kerüljön, aki személyével is képviselni tudja az ezirányú álláspontunkat?

Mivel a felsőbb fórumokon az elnök az aki leginkább képviselni tudja a
hallgatók érdekeit, ezért nagyon fontos hogy olyan személy kerüljön erre
a posztra aki erre képes. Véleményem szerint mindketten képesek vagyunk
képviselni a többség akaratát, még akár olyan esetben is amikor az
ütközik a saját véleményünkkel, de remélhetőleg utóbbi nagyon ritkán
fordulna elő.

> A két elnökjelölt elképzelései ezekben a kérdésben mennyire különböznek?

Szerintem lényegi különbség nincs. de erről hallgassuk meg a másik
jelöltet is.
> Fontos a döntésünknél, hogy melyikőtök hogy látja ezeket a kérdéseket!

Remélem eme újabb kérdésekre is sikerült kielégítő válaszokat adnom.

Köszönöm a kérdéseket és felvetéseket, várom az újabbakat!
> Köszönöm,
> Mécs Anna

Köszönettel:
Guber Tamás