[Kepviselok] tisztségviselői ösztöndíjak

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 12., K, 00:42:46 CEST

Jancsó Tamás írta:
> Sziasztok!
> Én is beszálok kicsit a vitába...
>
> Szóval. Nem tudom Gubee, hogy gondolta azt amit leírt a pályázatában, hogy
> csökkentsük le a tisztségviselők havi ösztöndíját, plusz csökkentsük le a
> jutkert is, mert ez majd biztos motiválja őket a jobb munkára. Nekem ez
> kicsit homályos...

Nos, ugyan nem nekem tisztem válaszolni a Gubee pályázatával
kapcsolatban, de tudom mire gondol, hiszen erről beszélgettünk már
korábban. Ha esetleg mégsem úgy lenne, ahogy azt én értettem, majd kijavít.

Az ösztöndíjak lecsökkentése mellett a változatlan mennyiségű jutalom a
tisztségviselő összes kapott juttatásán belül nagyobb részt jelentene,
mint eddig. Úgy érzi majd, hogy igenis a kiemelkedő munkája nagyobb
arányban lett figyelembe véve. Például egy 20000 Ft-os ösztöndíj mellett
30000 Ft jutalom lényegesen jobban mutat, mint a 40000 Ft-os ösztöndíj
mellett. Ez van akkor, ha a jutalmak változatlanok.
> Nem vagyok benne biztos, hogy jó dolog lecsökkenteni az összegeket,
> szerintem rossz hatással lesz a munka hatékonyságára.
A munka hatékonyságát nem a pénz határozza meg szerintem, hanem a
hozzállás. Én pl. úgy csináltam meg a térjutot, hogy azért soha nem
kapok pénzt. És úgy gondolom, hogy elég hatékony vagyok / voltam a
témában. Ugyanez volt a szoctám / laktám program megalkotásánál -
ezekért végül egy szerény összeget kaptam - de nem azért csináltam.
>  De ha már ennyire
> szeretnétek lenne egy alternatív javaslatom az sztöndíjak összegét
> illetően:
>
> elnök 40%
> alelnökök 35%
> informatikus 30%
> biztosok 25%
> eb,koordinátorok 10%

Köszönjük az alternatív javaslatot.
> Valamint ha már motiválni akarjuk az embereket, hogy tényleg jól
> dolgozzanak: fektessük le, akár úgy mint a nagy rendezvények esetén, hogy
> az így felszabaduló pénz legalább felét a jutkernél kapják meg a jól
> dolgozó tisztségviselők, azok akik tényleg dolgoztak. Ezzel a jutker
> összege elérné azt a szintet, hogy "érdemes legyen" jól dolgozni, mert
> megkapjuk érte a jutalmat. Ez tényleg motiválná az embereket.

A jutker az jutalom. Mégha egyesek fizetést látnak benne, akkor is. Ha
egyébként a hozzáállás megfelelő, akkor ez gyakorlatban nem jelent
problémát.
> az egyes százalékokhoz nagyon röviden (lehet vele vitatkozni nyilván):
> elnök: mindenképp többek kéne, hogy kapjon, hiszen hatalmas a felelősége
> informatikus: csak abba gondoljunk bele, hogy egy jól dolgozó ember
> mennyit keres sokkal kevesebb vesződéssel egy cégnél (a profizmust meg
> kell fizetni)

Úgy gondolom, hogy aki céghez akar elmenni dolgozni, az céghez megy el
dolgozni, aki a HÖK-höz, az idejön. A HÖK nem egy cég, nem tud (és
remélem nem is akar) versenyképes fizetést fizetni. Másrészt úgy
gondolom, hogy az elnök és az elnökhelyettesek közel azonos munkát
végeznek, a felelősség is nagy mindenkin.
> biztos: ez most személyes lesz kicsit, nekem személy szerint rosszul
> esett, (nem azért mert pénzéhes vagyok)hogy egy hónap alatt elvégeztem
> szinte minden lemaradást, több dolgot ami még tavalyról, meg januárból
> maradt, sokat dolgoztam, hogy rendbe legyenek a dolgok, nem is beszélve
> arról, hogy mennyi pénz ment át a kezemen,valamint ez mekkora felelőség,és
> mi a hála, nem kapok érte jutalmat, de legalább leviszik az "aránytalanul
> magas" fizetésem.(biztos az én hibám, hogy így értelmeztem)

Elvekben kell gondolkodni, nem személyeken. Én is sokszor estem ebbe a
hibába, remélem mindegyikből tanultam. Én is példálózhatnék több éves
távlatban engem ért aránytalanságokkal, de nem teszem.
És pontosan azért gondoltunk egy kisebb százalékra, hogy a jól
dolgozókat lehessen motiválni a jutalommal.

Palkó Tamás