[Kepviselok] Jujjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj. Ez durva lesz.

Jánosi Attila attila at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 12., K, 20:13:15 CEST

Üdv!

> Szerintem a kedves penzcsokkenttok (10%...bazz) dontsenek mar el valamit a
> kis kobakjukban.
> Profi onkormanyzatot akarnak, profi emberekkel, akik neha meg a kirugast
> is vallajak azert, hogy a munkajukat elvegezzek es meg is vannak erte
> fizetve, vagy jatszohazat, soksok kis "lelkes-de-aranyos-cuki" kepviselot
> es tisztsegviselot?????

Szerintem valami átmenet lenne az ideális. Mert ez ugye nem az ELTE TTK
HÖK ZRt, hanem csak simán ZRt nélkül. Persze igazad van abban, hogy, amit
írtam helyenként túlzó volt, de ezek inkább csak ötletek, vagy vmikor
ötletté változtatható lehetőségek, semmiképpen sem kidolgozott javaslatok.
Mindössze a beérkezett indítványra akartam valamit reagálni, és örülök, h
válaszoltál rá.

> HAHO! Nem ellenorizni kell.. Mit akarsz? Milyen kontrollt? Diktaturat?Hm?

Ez nagyon szerencsétlen megfogalmazás volt, ezért sorry. Arra vonatkozott,
hogy ha a tisztségviselők ált. "fizuja" az ösztöndíj, és minden azonos
beosztású tisztségviselő azonos pénzt kap a munkájáért (legyen az
akármilyen súlyú) figyelni kell arra h rendesen végezze a munkáját. És
hogy az EB (vagy más képviselő)ilyenkor javasolja a havi ösztöndíj (vagy
annak egy részének => lehetne valahogy jobban skálázott ez az
ösztöndíjmegvonási rendszer) megvonását. Erre gondoltam, nem fejtettem ki.
Most sem konkrét javaslat, csak egy ötletkezdemény.

> Heti beszamolot???

Ez szerintem is túlbürokratizálná a rendszert. De ha általánosan
elfogadott törekvés az, hogy az elnöknek legyen rálátása az ügyekre, akkor
mégis szükséges lehet. De ez ne írásbeli, hanem szóbeli beszámolás legyen.
Hogy ez csak szokás, vagy ASZ-ban foglalt kötelezettség legyen, ezt nem
tudnám megmondani.

> Hat tenyleg. Gondolj mar bele. Elnokhelyettes vagy, vagy biztos. Jooo sok
> melod van. Nem mind1, hogy 15e ft-ert kockaztatsz vizsgat, vagy 35e
> ft-ert!

A 15 ezer költői túlzás azért, még a biztosok esetében is, de értem mire
gondolsz.

> Azt hiszed, hogy ezen a szinten ez mar tenyleg csak lelkesedes???Hat
> marhara de nagyon nem CSAK lelkesedes. Ez mar felig MUNKA, baratom.

Egyelőre még úgy látom, hogy a lelkesedésnek kéne az elsőnek lennie, ne
vess meg ezért. Lehet, hogy egy év múlva nagyon másképp fogom látni.

> Beszeltel te mar a jo javaslataidrol ELNOKHELYETESSEL, BIZTOSSAL??

Mint mondtam ezek nem javaslatok. Csak megjegyzések voltak. És annyira nem
is tértem el az eredeti javaslattól. Amúgy átgondolva a dolgot (már a
levél kiküldése után nem sokkal is) az elnök 35 és elnökhelyettes 30 %
télleg durva volt, de azért is írtam oda az "akár" szót, hogy ez talán a
legalja, amíg lemehetünk - ha már nagyon nagy a csökkentési láz.

> Mert ne haragudj te sem, es a tobbi, CSOKKENTSUNKMEREZNEMJO eszleny, en
> egyik elnokhelyettesrol sem gondolom, hogy megelhetesi HOKosok lennenek,
> egyikrol sem, de azert ev kozben, amikor melo van, de tenyleg durvan,
> tudod, jol tud esni az, hogy legalabb osztondijban elismerik azt, amit
> csinalsz???
>
> Nem jutkerben. Miert nem azt szunteted meg??? MIert nem az van, hogy
> tisztsegviselo akkor NE kapjon. Ha meg szarul dolgozik, tessek
> visszatartani a penzt. (Ez is azert...hogyan? Meddig? Vki kidolgozta ezt
> mar??? )

Nem, nem dolgoztam ki, csak eszembe jutott, mint elvi lehetőség. Amúgy
most lesz egy kérdésem, ezt írtad: "Miert nem azt szunteted meg??? MIert
nem az van, hogy tisztsegviselo akkor NE kapjon." Ezeket az enyémből
emelted ki, és elveted? Vagy nem veted el? Bocs nem derült ki számomra,
lehet h fáradt vagyok.

Mert ez is egy alternatíva szerintem: sok (reális, lehet sokféleképpen
hívni) közéleti, plusz kevés, minimális, esetleg nulla jutker. Ez
elfogadható? (De emellé akkor - szerintem - mindenképpen kéne a
pénzvisszatartás / megvonás jobban strukturált rendszere: pl. aki nagyon
nem csinál semmit, vagy keveset, attól az ösztöndíj felét-harmadát elvonni
- ezek megint nem javaslatok, csak felmerült lehetőségek, amikre reakciót
várnék, pl. tőled)

> Es ne ALAMIZSNARA varjon es a valasztmany joindulattol fuggjon.
> JJAAAAA es a legfontosabb.
> Most is az van, hogy penzt osztasz magadnak jutkerbol. Mindenki ezt
> szajkozza.
> Ha majd kevesebb lesz az osztondijad, nagyobb a jutkered, akkor meg mi
> lesz? Meg tobb penzt osztasz magadnak? Ezt hogyan kommunikalod a hallgatok
> fele??
> hm??

Jogos, ebbe valóban nem gondoltam bele. Sorry.

> Legyetek mar kicsit esznel.
> Es jo lenne, ha a juttatasi vitakrol olyan emberek szolnanak hozza
> ERTELMESET, akik mar voltak/illetve jelenleg is tisztsegviselok, hiszen OK
> latjak at azt, hogy mennyi melo van, mennyi penzert.

Hát igen ez valóban jó lenne. De eddig nem sokan tették meg...

> Uff, nagyon, nagyon morcos vagyok. Nagyon nem jo otletek, nagyon rossz
> iranyban. A csokkentes reszben pedig, Jancso Tamas javaslata az egyetlen
> elfogadhato szerintem.

Ez szerintem is elfogadható.

> A 2 elnokjelolt delikvens programjarol meg majd kesobb, mert ha most irnek
> roluk velemenyt, lehet nem lenne meg ennyire sem finom.

Gondolom ők is várják az észrevételeid.

Amúgy köszi, h válaszoltál a leveleimre - az már más kérdés, hogy milyen
stílusban.

üdvözlettel,
Jánosi Attila