[Kepviselok] tisztségviselői ösztöndíjak

Ujvary Angelika castle at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 13., Sze, 23:53:11 CEST

Egy Biztos véleménye a közéletik csökkentésérol:

Az elnökjelöltek javaslata:

elnök: 50% -> 35%
e.h.,alapítvány elnöke: 40% -> 35%
informatikus: 40% -> 25%
biztosok, al. titkára: 30% -> 20%
koord, eb: 10% -> 10%

Igazából nem értem, hogy ezek az új százalékok hogyan jöttek ki. Ha a
befektetett munkát nézem, úgy sehogysem stimmel. Ha csak magát az
ösztöndíjat és a felelosséget, úgy sem értem.

Miért nem azonos százalékban csökkentjük minden tisztségviselo
közéletijét? Miért van ez a megkülönböztetés? Egy elnökhelyettes miért ér
többet, mint egy elnök munkája, ha a csökkentés arányátt nézem? És a
biztosok miért érnek még kevesebbet, mint eddig? 40-30-10 arány volt, most
35-20-10 arányt terveztetek, pedig egy koordinátornál azért nem kétszer,
hanem többszörös munkát végez egy biztos. Voltam szakterületi
koordinátor, tudom mennyi munkával jár. Össze sem lehet hasonlítani a
biztosi munkával.

Eddig is vissza lehetett tartani a közéletit, ha a tisztségviselo
beszámolóját nem fogadja el a KGY, és a választmány. Azzal, hogy
aránytalanul csökkentjük a közéletit, azzal biztosan nem lesz motíválva a
tisztségviselo.

Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányan tudják a kedves képviselok
közül azt, hogy az ELTE más karain például a külügy milyen fontossági
szinten van. A TTK eléggé le van maradva, és ezt nem én mondom, hanem azok
a kollégák, akik egyszeruen nem értik ezt a lealacsonyítást.

Az elmúlt években sajnos a külügy tisztségrol a betölto személy munkája
alapján ítélkeztek, ahelyett, hogy magát a munkakört gondolnák végig. Ha
nem végzi megfeleloen a munkát az adott tisztségviselo, attól még maga a
tisztség nem lesz alacsonyabbrendu. Mellesleg az IK-n is veszélybe került
a külügyi rang fél évvel ezelott, mert az adott személy munkáját
minosítették, nem pedig a tisztséget. Én akkor ott is kiálltam a külügy
fontosságáért.

Ha a kgy azt szeretné, hogy a külügy kimásszon abból a mélypontból, amiben
eddig volt, akkor ez nem csak egyedül a külügyi biztos feladata, hanem az
egész kgy-é is. A külügyi csoportot valódi csoporttá kéne tenni, azaz
kötelezoen delegálni tagokat. És minden szakterület koordinátora legyen
felelos a delegáltjaiért. Mellesleg jó lenne, ha a kedves koordinátorok is
segítenék a külügyi biztos munkáját, amikor éppen kér valamit. Nem pedig
leszarni. (A mai napig várom a választ, egyedül Mészi és Joe voltak azaok,
akik válaszoltak.) Talán elsosorban a hozzáálláson kéne változtatni!

Ha ez a szemlélet nem változik, akkor sosem fog a külügy ott tartani, ahol
tartania kéne. Egy ember nem fogja tudni azt a mennyiségu munkát
elvégezni, amit kéne ahhoz, hogy jól muködjön a külügy. A TTK-n elég sok
szakterület van. Sosem lesz elég ido arra, hogy mindegyikkel kelloképpen
foglalkozzanak, ha egyedül a külügyi biztos dolgozik. És azt is nagyon
szomorú dolognak tartom, hogy olyan emberek HÖK-öznek, akik nem érik el
azt a szintet, hogy tanulmányi ösztöndíjra pályázzanak. Egy kezemen meg
tudom számolni, hogy hány olyan képviselo volt, aki pályázott az elmúlt
5 évben. Siralmas. Más karokon ölnének a képviselok azért, hogy a
pályázati sorrendben elore kerüljenek. Nálunk ez miért nincs így? Talán
egyszer ha több képviselo is külföldön akar majd tanulni, akkor lehet,
hogy meg fog változni majd a külügyes rangja is? Akkor máris lesz
presztizse...

 		Újváry Angelika
 		külügyi biztos

On Mon, 11 Jun 2007, Jancsó Tamás wrote:

> elnök 40%
> alelnökök 35%
> informatikus 30%
> biztosok 25%