[Kepviselok] Alapszabálymódosító- és egyéb javaslataink

Mészáros Csaba foldtudszk at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 14., Cs, 11:57:47 CEST

Üdv mindenkinek!

1. Tisztségviselői ösztöndíjak

Erről már irtam.

> [...]
> és egyben az EB ellenőrző szerepét is növelnénk.
>
> Új paragrafus: A tisztségviselői ösztöndíjakat az ellenőrző bizottság
> határozattal és a tisztségviselő és a választmány tájékoztatásával
> visszatarthatja. Az ellenőrző bizottság ösztöndíjának visszatartásáról a
> küldöttgyűlés határozhat. A határozatban a visszatartás indoklását is
> szerepeltetni kell, valamint a szankció visszavonásának feltételeit. A
>
> bizottság, az ellenőrző bizottság esetében a választmány vagy a
> küldöttgyűlés vonhatja vissza, a határozatban szereplő feltételek

Nem tűnik rossz ötletnek. Bár előfordulhat önkényeskedés az eb részéről,
de akkor az ővéket is meglehet vonni.
Ettől függetlenül el kéne gondolkodni más szankciokról is. Mármint, hogy
az eb szerepét növeljük.

> [...]
> választmánynak és a Küldöttgyűlésnek.
>
> A javaslatunk:
> 19. A tisztségviselőknek (az elnök kivételével) heti beszámolási
> kötelezettsége van az elnök felé, valamint a nagyobb eseményekről a
> képviselők felé, valamint az egész tevékenységükről a küldöttgyűlés
> felé. Az elnöknek heti beszámolási kötelezettsége van a választmány, és
> a képviselők felé, valamint az egész tevékenységről a küldöttgyűlés felé.
>
> Indoklás: Így sokkal nagyobb az információáramlás, az elnök rálát az
> egész munkára, és a beszámolók szerkesztésével tényleg csak a tényleges

Nagy pofont a szarnak. Aki lelkiismeretes volt, az eddig is tájékoztatta
az elnökét, aki nem az egy ilyen szabállyal se fogja. Mint ahogyan a
képviselőknai is be kell számolni a kgyra, és hányan teszik meg? Mi
történik avval aki nem teszi meg? ...

> [...]
> tudomásul veszi a lemondást és a lemondás után gondoskodik új jelölt
> megválasztásáról. A lemondó nyilatkozatban a hatályosulás napját is fel
> kell tüntetni, ennek hiányában a hatályosulás napja a nyilatkozat
> megtételének napja.
> Amennyiben egy képviselő munkáját nem kívánja többé ellátni, ezen
> szándékát írásban jeleznie és indokolnia kell a Küldöttgyűlésnek, amely
> a következő ülésén tudomásul veszi a lemondást. Az ő helyére az
> Alapszabály 1. melléklet 10.5 pontja szerint bekerülő póttag mandátuma a

Ez nem nagy változtatás, szerintem mehet. Viszont mi van avval a
képviselővel aki nem csinál semmit, de nem mond le. Erre kéne inkább
valamit kitalálni.