[Kepviselok] válasz (sok)mindenre

Guber Tamás gubee at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 14., Cs, 16:05:00 CEST

Kedves Képviselő, Tisztségviselők és egyéb levélolvasók!

Nagyon sok és érdekes levél született az elmúlt napokban. Sajnos pár
napja nem voltam netközelben ezért nem tudtam reagálni, de most
megpróbálom behozni. Bizonyára sok mindent ki fogok hagyni, de majd ha
eszembe jut megírom.

Először is a tisztségviselői juttatásokra!

Elmondom milyen okokból gondoltam ezek csökkentésére.
októberben felháborítóan soknak tartottam a tavalyi tisztségviselői
jutkert, majd pár órával később az azévi is ugyanolyan magas lett, és ez
ebben a félévben se változott sokat. Megkérdeztem Gönci Balázst még
anno, hogy ez miért is van meg egyébként is... Erre azt a választ kaptam
hogy ez az elnök motivációs eszköze a tisztségviselői felett. Nem valami
gyorsan de sikerült megértenem mire való, (azért volt nehéz, mert sajnos
nem úgy alkalmazták az illetékesek ahogy azt kellene).
Balázs volt aki felvilágosított arról is hogy miért ilyen magas ez a
jutker (ezt már leírtam a pályázatomban)
Most hogy én is tisztségviselő vagyok tudom mennyi munka van benne, és
még így is soknak tartom ezeket az összegeket. Tudván hogy kb 3 évvel
ezelőtt az elnök kb harmad ennyi pénzt kapott, és ismervén hogy azóta
nem volt 300%-os infláció, max 30% de az is elég erős felső becslés. És
amíg a tisztségviselői jutker kiosztása egymás seggnyalása alapján, és
nem a ténylegesen elvégzett munka szerint történik addig teljes mértékig
elfogadhatatlan tartom ezt a rendszert. (pl valakinek elégedetlenek
vagyunk a munkájával, mást választunk meg a helyére, és ezért még adunk
neki 20ezerHUF jutalmat.... ez azért abszurd)
A lényeg, még mindig tartom az elképzelésemet a Yetivel közösen
benyújtott alapszabálymódosításról, és támogatom azt.

Kicsit más dolgok, de ugyanehhez a témához:
1. Miért ehhez az összegekhez hasonlít mindenki? Amikor az EHÖK
költségvetés elosztása zajlik akkor a TTK az aki mindig azt hangoztatja,
ne az eddigi elosztás vegyük alapul, hanem teljesítmény és szolgáltatás
alapján osszuk szét a pénzt. Most meg mindenki ragaszkodik ehhez!?
Milyen érdekes, valahogy itt is azt kell megtapasztalnom hogy a pénz
dönt el mindent. Javaslom vegyük alapul a 2003as ösztöndíjakat (nem a
százalékokat, hanem az összegeket) és az növeljük az azóta bekövetkezett
inflációval, és ezt tekintsük kiindulási pontnak. Megkérem azon
HÖKösöket (Gönci Balázs, Palkó Tamás, Papp Gabriella, Kálózi Attila, és
még sorolhatnám, hogy írják meg akkor mennyi volt).
2. Teljes mértékig felháborít és hatalmas csalódást okoz, hogy olyan
tisztségviselő aki pár hónapja még a leghangosabban sokalta ezeket az
összegeket most foggal körömmel ragaszkodik hozzá.
3. Mi lenne azzal az összeggel amit meg tudunk spórolni? Ennél
abszurdabb kérdést nem is tudok elképzelni. Az általunk képviselt
HALLGATÓK kapnák meg közéleti ösztöndíj formájában. Így kell spórolni,
és nem úgy hogy hallgatói normatívából fizetjük ki a vezetőképzőnket,
vagy a tartozásunkat az alapítvány felé. Ami viszont engem is lesokkolt,
de már Végh Tamás reagált rá, mi az hogy tegyük át ezt az összeget
jutkerre???? ez nem a mi pénzünk amivel azt teszünk amit akarunk, ez a
HALLGATÓK pénze, és nem mi csoportosítgatjuk kedvünk szerint.

Végül, elég sok olyan levelet olvastam amire valószínűleg nem kedves
mosolygós válaszokat írnék, de ezeket inkább mellőzöm, szerintem nem
vezet célra ha mások mondandóját kissé megmásítva, költői túlzásokba
esve fikázós semmitmondó leveleket írogatunk (bár lehet hogy kissé az
enyém is ilyen lett, ha igen akkor sorry).

Valamint lenne még egy kérésem! Kérném a jelenlegi tisztségviselőket
hogy írják meg őszintén, kellő önkritikával, figyelembe véve hogy ez nem
az egy vállalat, hanem egy HALLGATÓI ÖNKORMÁNYZAT, mennyi közéleti
ösztöndíjat tartana magának reálisnak, függetlenül attól hogy jelenleg
mennyit kapnak.

Kezdem én:
Mentorkoordinátor, munkáját és felelősségét tekintve, szerintem a
szakterületi koordinátorok és a biztosok között helyezkedik el. Viszont
nem gondolom hogy több pénzt kellene kapnia havi 10-11ezer forintnál,
sőt ez olyan munka amit akár ingyen is megcsinálhat egy lelkes hallgató.

Tisztelettel:
Guber Tamás