[Kepviselok] Rövidebb de provokativ - ne is olvasd el!

Guber Tamás gubee at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 14., Cs, 17:55:59 CEST

Kedves Csaba, és Tisztelt Képviselők!

Mészáros Csaba írta:
> [...]
>
> �Ha csökkentjük a közéleti ösztöndíjakat, akkor ezzel együtt csökkenteni
> lehet a tisztségviselői
> jutalomkeret összegét is, valamint két tisztségviselők közötti hatalmas
> juttatásbeli különbséget.�
>
> Ez megint olyan, hogy tök mindegy, hogy mit meg hogy csak csökkentcsünk.
> Nagyon egyszerű a sztori, aki tisztségviselő, ellátja a feladatát, az
> kapja érte a közéletit. A tisztségviselői jutkerbe azt kell bepályázni aki
> kiemelkedő munkát, vagy pluszt tett le az asztalra. Aki csak elláta a
> feladatát, az megkapta érte a pénzét, további jutalmat ne kapjon.

Ez olyan, hogy szerintem vannak akik irreálisan sokat kapnak míg mások
sok munkáért semmit. Kicsit próbáljuk kiegyensúlyozni az egészet.
Jutker: Remélem idén akárki fogja benyújtani kellő képen meg tudja majd
indokolni a százalékokat, és a bölcs választmány képes lesz arra hogy
amennyiben a pályázatot nem tartja reálisnak akkor 0 pontot adjon rá
mint ahogy más pályázatoknál erre képes volt.

"aki nem dolgozik, ne is egyék" mondta mindig édesapám....
> �Lehetséges elképzelésnek tartom, hogy a következő szerződéskötésig,
> felkeressünk büféket
> üzemeltető cégeket, és a jó PR-al megbízzuk őket, hogy pályázzanak az
> egyetemi büfék
> üzemeltetésére.�
>
> Ezt nem lehet csak ugy. Most kötöttek velük új szerződést, amig az le nem
> jár, addig nem tudsz mit csinálni. Előbb kellett volna gondolkodni, de
> akkor se sokat tudtunk volna tenni elene, le volt zsírozva a háttérbe
> (lásd, ahogyan tudomást szereztünk az egészről, és egy délutánunk volt).

Annyira tetszik a TTK HÖK optimista hozzáállása. "Eddig se ment most se
fog... hagyjuk a fenébe."
Nem ez nem erről szól. Nem azt mondtam hogy holnaptól új büfések
lesznek. Azt mondtam próbáljunk meg valamit! ha sikerül boldogok leszünk
ha nem akkor legalább elmondhatjuk hogy megpróbáltuk. Nem az a jó
felfogás hogy lefikázom a másikat hanem hogy keresek alternatívát! (Bocs
Csabi ez most nem kimondottan neked szolt)
> �Amennyiben az
> első két-három hónapban csak azon pontokat tárgyalja a választmány
> melyekről időben érkezett
> előterjesztés, garantálom, hogy a továbbiakban elenyésző lesz a megkéső
> előterjesztések száma.�
>
> Soha nem tudtunk következetesek lenni magunkhoz. Te miért tudnád megoldani
> a problémát? Volt már ilyen probálkozás. Nem jött össze.

Adj egy esélyt! Aztán meglátjuk.
> �(c ) Szakterületek aktivitásbeli kiegyensúlyozása�
>
> Mire gondolsz, hogy aki jó azt vigyük le a szarok szintjére? És ezek
> tényleg nem köcsögösködő kérdések, de ha valamelyik szakterület jó, akkor
> a többiek igyekezzenek felzárkózni.

Nem, de látom megint az "optimizmus" megvillant. Arra gondolok hogy akik
jól csinálják, mondják meg a többieknek hogy min kellene változtatni.
Nem értem miért kell mindig arra gondolna hogy ha van jó, és kevésbé jó,
és szeretnénk két egyformát akkor a jobbikat rontsuk le. Én valahogy
mindig fordítva láttam a helyzetet. Lehet hogy tanári pálya miatt, de ha
valakinek van egy 4-ese meg egy 5-öse akkor nem azért íratok vele dogát
hogy hátha 3as lesz, hanem azért hogy javíthasson az 5-ösért.
A felzárkózás pedig jelen meglátásom szerint csak egy kis segítséggel mehet.

> �A vezetőképzőknél arra is kellene időt fordítani, hogy a szakterületi
> koordinátorok, átadhassák
> egymásnak a tapasztalataikat, ezzel is növelve a tudásukat, valamint
> csökkentve a szakterületek
> közötti szakadékokat.�
>
> Azok tudnak tapasztalatot átadni, akiknek van�

így igaz! ezért kérlek add át a tapasztalatodat másoknak is. egyébként a
negatív tapasztalat is tapasztalat, azt is át lehet adni (pl senki nem
megy el a szacsűlésre), lehet rá alternatív javaslatokat mondani.
Fejlődjünk emberek!

> �Egyeztethetnek a különböző rendezvényeik időpontjáról, csökkentve az
> egymásra szervezés esélyét.�
>
> Talán egyszer vagy kétszer fordult elő az elmúlt egy évben, akkor sem
> számított, más a kör akiknek szólt.

Nem csak a kis hanem a nagy rendezvényekkel is kell egyeztetni, szólni
kell a szervező elnökhelyettesnek, illetve, ha valamelyik szakterület
talál egy jó helyet, jó DJ-t vagy akármi más hasznosat egy bulihoz
megoszthatja a többi szakterülettel is, akár ezen is lehet spórolni,
vagy színvonalat növelni.

> Összeségében a pályázat hasonló gondolatokat fogalmaz meg, csak sokkal
> rövidebben, talán cél is volt, hogy ne legyen túl hosszú. Itt is érvényes
> az, hogy a pályázat nagy általánoságoktól és már unalomig elcsépelt
> gondolatoktól hangzatos. Sablonos, a megoldási javaslatok már évek óta
> nepirenden vannak, mégsincs valódi változás, hiszen ahhoz
> szemléletváltásnak kell bekövetkeznie, amihez olyan emberekre van szűkség
> akiknek a legnagyobb örömöt az jelenti, ha segíthet másoknak.

Igen szándékosan lett rövidebb a pályázatom, viszont a kiküldés napjáig
nem konzultáltunk arról hogy mit fogunk írni, ezért az egyezések a
"véletlen" műve (vagy inkább a tényleges problémáké). Szerintem egy
pályázatban nem lehet mindenre konkrét megoldást írni. Pl leírhattam
volna hogyan képzelem el a tisztségviselői juttatáscsökkentést, de nem
hiszem hogy ez a pályázat szerves része kellene hogy legyen. Nem tudom
leírni hogy a Marikanéni büfét fogom felkeresni, amíg nem jártam utána a
lehetőségeknek. Pusztán észrevételeket, és elvi lehetőségeket kívánta
leírni, amiket meg lehet, vagy kell valósítani. Mivel fontosnak tartom a
csapatmunkát, ezért a komoly kérdésekben szerintem nem egy ember
véleménye a mérvadó, sokkal fontosabb hogy mit gondolt a "tömeg". Mi az
amit tényleg a többség akar, és azt kell megvalósítani.
Valamint szerintem van mennem annyi akaraterő hogy tudjak új szemléletet
hozni a HÖK-be, szerintem az elmúlt egy évben megmutattam ezt.

Tisztelettel:
Guber Tamás

ui:
Köszönöm a hozzáfűzött szavakat, és elnézést ha néha durva volt a
megjegyzésem, de már nem ez az első pesszimista hozzászólás...