[Kepviselok] tisztviselõi ösztöndíj demagógan

Polgar Peter Balazs sirpepe at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 15., P, 14:47:17 CEST

Sziasztok,

Ha jól értettem, a javaslatommal kapcsolatos kritikai észrevételek a
hallgatói aktivitást érintették (a teljes eredeti javaslat alant) (ha
nem nézted meg a belinkelt weblapot, akkor azt ajánlom, hogy de, sokkal
könnyebb tájékozódni az alapján).

http://ttkhok.elte.hu/~sirpepe/kozeleti/

Összefoglalva a véleményemet: "Ha valamit meg akarunk változtatni, akkor
valamit meg kell változtatni."

Vagyis oké az, hogy eddig sok minden nem mûkõdött, de próbálkozni kell, de
mi lenne, ha megpróbálnánk másképpen, hátha úgy megy (ha 10x nem mûködött
valami, akkor ugyanúgy megpróbálva 11x-re sem fog). Szerintem a hallgatói
inaktivitás / érdektelenség egyik forrása az, hogy mi sem bízunk a
hallgatókban (akkor õk hogy bíznának bennünk), a másik pedig az, hogy
kicsit belterjesen végzi a munkáját a HÖK, gyakran berögzült dogmák
alapján, miközben a technika ma már lehetõséget ad arra, hogy közvetlenül
elérjük a hallgatókat, hiába vannak sokan. (Egy jó példa a berögzült
dogmákra a lovaglás a menzahelyzeten, miközben az õszi felmérés
megmutatta, hogy ez a hallgatók szerint nem kritikus. persze õk a
hökösökkel ellentétben órák után elmennek az egyetemrõl, így nem gáz
nekik, hogy máshol egyenek).

Konkrétan (mindenhova a szerintem):

- Miért nem tudjuk elmagyarázni a hallgatóknak, hogy mit csinálunk?
Felnõtt emberek, szavazhatnak az országgyûlési választásokon, egyetem
lévén az átlagnál inteligensebbek. A tájékoztatás nem 1 vagy 2 ember
feladata, hanem mindenkié, aki aktívan részt vesz a HÖK életében. Ez nem
valami kiegészítõ extra, hanem a munka szerves része (kell, hogy legyen).
- Kezdetben megelégedhetünk 10% vagy 20%-os arányokkal, de nem érzem
lehetetlennek a jobb arány elérést sem (pontosítás szükséges).
Egy kattintásra azok is jók, akik a kgy választásokon leszavaznak, abból
miért ne gyûlne össze. Van egy fontos különbség az OMHV és eközött, ezt
egyszerû kitölteni. Ha mégse töltik ki, akkor ez infó nem jutott el a
hallgatókhoz, ekkor viszont mi garantálja, hogy a többi infónk eljut
hozzájuk? (vagyis ha bénák vagyunk tájékoztatásban, jöjjön egy másik
társaság)
- Egyszer azt mondjuk, hogy minden hallgató utál minket, máskor meg, hogy
ez csak néhány hõbörgõ. Ki kéne már deríteni mi az igazság. Persze lehet,
hogy ha höbörõgök is látják ezt a rendszert, akkor nyitottabbak lennének a
mondanivalónkra.
- A javaslat fontos része, hogy a tisztviselõket egyben kell megmérni
(hiszen a hallgatók sem személyenként látják a szervezetet), ez növelné a
csapatjátékot, illetve a gyengén teljesítõ tisztviselõkre is jobban
figyelnek a többiek, ezáltal megelõzve a nagyobb problémákat.

Persze az igazi kérdés, hogy a HÖK szabályokban vájkáló szervezet legyen,
ami csak néhány megszállott ültetésére alkalmas, vagy pedig a hallgatókkal
együtt mozgó és fejlõdõ társaság.

A javaslatom egy lehetõség lenne, hogy kicsit másképpen kezeljük a
hallgatókat, hogy cserébe õk is másképpen kezeljenek minket.

Üdv,

 	Programozó Péter Balázs

 	Programozó Péter Balázs