[Kepviselok] már tényleg sok...

Guber Tamás gubee at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 15., P, 20:16:31 CEST

Kedves Szandra, Tisztelt Képviselők!

seal at ttkhok.elte.hu írta:
> [...]
> tisztségviselőnél is), mennyi munkával, odafigyeléssel és még sorolhatnám,
> hogy mivel jár. Biztosok, ott is van különbség biztos és biztos között. Én
> teljesen meglepődök akkor, amikor Angie folyton a külügyre hozza ki. Én is
> voltam külügyi csoport tagja két tisztségviselő „alatt” is és
> vannak különbségek, de azért amikor még volt valamennyire külügyi csoport,
> akkor sem lett jól leosztva nekünk a munka. Minden területen vannak hibák,
> elmaradások. Nem csak külügyi biztos van, nem csak az ő közéletijét
> csökkentenék. Ne vedd ezt személyeskedésnek.

ezzel egyet értek
> [...]
> továbbiakban elenyésző lesz a megkésve érkezett előterjesztések
> száma.”
>
> Soha nem tudtunk következetesek lenni magunkhoz. Te miért tudnád megoldani
> a problémát? Volt már ilyen próbálkozás. Nem jött össze.
>
> Ez nem csak az elnökön múlik, hanem a Választmány tagjain. Sajnáltam,
> mikor nem valósultak meg ezek a próbálkozások, de remélem egyszer igen.
> Nem úgy kell hozzáállni, hogy eddig nem sikerült, ezután sem fog. Hanem
> ezután fog, mert minden szavazati jogú tag ezen lesz, ugye? Legalábbis

Nagyon szépen köszönöm, én is így gondolom!
> [...]
> HALLGATÓK kapnák meg közéleti ösztöndíj formájában. Így kell spórolni,
> és nem úgy hogy hallgatói normatívából fizetjük ki a vezetőképzőnket,
> vagy a tartozásunkat az alapítvány felé. Ami viszont engem is lesokkolt,
> de már Végh Tamás reagált rá, mi az hogy tegyük át ezt az összeget
> jutkerre???? ez nem a mi pénzünk amivel azt teszünk amit akarunk, ez a
> HALLGATÓK pénze, és nem mi csoportosítgatjuk kedvünk szerint.
> Nagyon jól írod, hogy ez a hallgatói normatíva, tehát a HALLGATÓKÉ.
> Remélem, hogy a folyamatban levő dolgoknál is ilyen tisztán tudsz látni.

ez gondolom a mentorpénzre utal, és én törekszem ezt szem előtt tartalni.
> [...]
> szavazni, akkor rendben lenne, de sajnos én ebben nem tudok bízni.
>
> Miért?
> Az elmúlt félévben én is találkoztam sok olyan hallgatóval, aki mesélt,
> hogy miért gondolkozik úgy a HÖK-ről, hogy lenyúlják a pénz. Többen
> mondták, mert elcsíptek néhány mondatot abból, amit a Hallgató Irodában
> mondtak. Lehet, hogy első körben tényleg meg kellene már érteni és
> értetni, hogy mire is van az Északi Hallgatói Iroda. Nekem is volt nem
> egyszer, hogy nem hallottam a hallgató kérdését vagy a telefonban nem

Én szeretném átvinni a kék foteleket és a mikrót, a déli épületbe, az
északi hali raktár jellegét 100%osan megszüntetni, és a déli halit
kimondottan a munkavégzésre használni.
> Tehát, itt az elnökjelölteket kérdezem, hogy mit gondolnak erről, milyen
> megoldást gondolnak erre? Vagy ez nem probléma? Említette már valaki, hogy
> a nyitva tartással is van probléma. Meg kellene gondolni, hogy elegendő-e
> ez a nyitva tartás vagy sem? Az irodavezető mennyire jó kommunikációt
> folytat a hallgatók és a tisztségviselők között? Milyen megoldási
> lehetőségeket gondoltok ennek jobbá tételére? Ha már úgyis annyi szó esik
> a pénzről, az irodavezető fizetése megfelelő? Kevés, sok?

Ha tényleg nem elég ez a nyitvatartás, akkor lehet hogy meg kellene
növelni, de én ezt nem látom indokoltnak, persze jó érvekkel meggyőzhető
vagyok. Hát az irodavezető kommunikációja, személyi kérdés, ez nem
feltétlenül érdemleges így az év végén, de szerintem ezen lehetne
finomítani. A hogyan kérdés, elsősorban az irodavezetőn múlik.
Amennyiben az irodavezető, pusztán ezt a feladatát látja el rendesenm
akkor ezt az összeget megfelelőnek tartom.
> Ami számomra fontos és nem fogok személyiségi jogot sérteni. Miért van az,
> hogy a HÖK később kap információt, hogy megvannak az új mentorok? Miért
> van az, hogy olyan hallgató lett mentor, akinek fegyelmi ügye volt?

Akkor küldtem ki az infót a mentorválogatásról, amikor az lezárult.
Azért lehetett olyan hallgató is mentor akinek volt fegyelmi ügye, mert
az adott szakterület ettől függetlenül alkalmasnak tartotta a feladatra.

> Kérdés az elnökjelöltekhez:
> Ha valamelyik képviselőről, tisztségviselőről kiderülni, hogy fegyelmi
> eljárás folyik/folyt ellene, akkor mit csinálnátok? Hogy kommunikálnátok
> ezt le a hallgatók, egyetem vezetése felé?

Ezt nem látom ezt miért kellene a hallgatókkal kommunikálni, valamint
nagyban függ attól hogy miért indult a fegyelmi. Ellenben úgy vélem
ilyen esetben felkérném hogy mondjon le képviselőségéről/tisztségéről.
Egyetem vezetése felé pedig tényleg attól függ, hogy miért indult a
fegyelmi.

> Guber Tamás pályázatához kérdés:
> Nagyon azt tűnik ki a pályázatodból, hogy a mentoroknak nagyon nagy
> szerepet szánsz. Mostani évben elérte a célját? Én beszélgettem pár
> mentorral (ok, én nem érem el az összeset), de nagyon az volt a vélemény,
> hogy a gólyák nem nagyon érdeklődtek, informálódtak. Én egy picit
> túlzásnak érzem ezt egy picit, mert pl. a KÖB is elér legalább ennyi
> hallgatót és az nem csak a gólyáknál, hanem szinte minden szakról több
> évfolyamot. Rendben, nekik nem ez a feladatuk.

Szerintem ebben az évben nem úgy működött a mentor rendszer mint ahogy
én azt elképzeltem. Én kicsit több mentorral és gólyával beszélgettem
(véleményem szerint) és az általános az volt, hogy a gólyák inkább
infókat akartak tudni mint bulizni menni.
> [...]
> pályázat volt. Mit lehetne tenni? Úgy gondolom, hogy a nincs egységes
> döntésnél van szerepe az irodavezetőnek is meg azt hiszem, szociális
> érzékhez is. Ha valakitől környezettanulmányt kérünk és nem mennek ki
> időben hozzájuk megcsinálni és 0 Ft-ból élnek meg, akkor mondjuk/mondjam
> neki azt, bocs, nem hoztál igazolást időben. Komolyan szívtelennek kell
> lennünk? Úgy gondolom, hogy pl.teljesen más egy környezettanulmány és
> mondjuk egy koli befizetést igazoló papír.
>
> Kari rendezvényeknél ki az aki a HÖK pulthoz menne szórakozás helyett?

bizonyára találnák erre a feladatra alkalmas jelentkezőt, de szerintem a
tisztségviselőket is meg lehet kérni (az elnökkel kezdve) hogy egy-egy
órát töltsön ott.
> Több fogadóóra a főbb időszakokban, szoctám, tárgyfelvétel, stb. Én úgy
> gondolom, hogy ezt előző félévben is megtettem. Nem írtuk ki, hogy
> fogadóórám van, hanem rengeteget ott voltam a Haliban.
>
> Kérdés mindkét elnökjelölthöz:
> Tudjuk, hogy az irodavezetőnek a joga, hogy a feltett kérdésre
> válaszoljon. Viszont, ha bent van a felelős tisztségviselő az irodában,
> akkor neki több „joga” van válaszolni vagy nem?

Nyílván a kompetensebb személy kell hogy válaszoljon, amennyiben ez nem
így történik, akkor az hiba!
> [...]
>
> Ezenkívül lenne egy javaslatom: Az alakuló küldöttgyűlés levezető elnöke
> végig maradjon, ne csak az elnök megválasztásáig. Szerintem így lenne
> korrekt, és objektív.
>
> Szerintem, amikor az elnök meg van választva, ő vegye át a levezetést. Úgy
> gondolom, ha az elnök nagyon szubjektív lenne a levezetésnél, akkor régen
> rossz, hogy a KGy megválasztotta, bocs. Viszont, a levezető elnöknél sem
> tudod kikerülni, hogy ne legyen benne némi szubjektivitás, tehát soha nem
> lesz 100 %-ig objektív.
>
> Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a levelet.

szívesen!

Tisztelettel:
Guber Tamás