[Kepviselok] 6. szam ertekelese

foszerkeszto at ttkhok.elte.hu foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2007. Már. 25., V, 14:52:33 CEST

Csatolom a 6. szám fizetési táblázatát és az értékelés .txt formátumát.

A 6. szám értékelése

A szerkesztést szerda-csütörtökön ütöttük nyélbe. Két problémán lettünk

úrrá: a 7. oldal üresen állt, mert a tervezett BN múltját feltáró

cikkhez nem volt forrás. Ide ennek a csökevényét tettük be, valamint

egy hirtelen összerántott Állásbörze-cikket. A másik probléma a

TTT-cikk volt: Anita szerint nagyon kisarkított volt abban a formában,

úgyhogy írtam helyette egy másikat, ez lett az űrhajós. A "leváltott"

cikk a 7. számban fog megjelenni. A harmadik problémán nem lettünk

úrrá, mert észre sem vettük: a plakát. Erről már írtam.

Olvasószerkesztők: Dúcs Anita, Nagy Melinda, Simó Zsófia
A nulladik körben nagy hatásfokkal dolgoztak, az első körök gyanúsan

kevés hibát produkáltak, de mivel én sem találtam, és különben is

hárman voltak, megnyugodtam. Nem érkezett észrevétel bennemaradt

hibákról, úgyhogy minden oké. Egy címlapalternatíván sokat pepecselt

Lede és Anita, de még így is maradt idejük unatkozni. A morállal annyi

baj volt, hogy a második napon kicsit szétforgácsolták a

tevékenységüket, így nem vették észre például, hogy az ötödik oldal

fejlécébe az van írva, hogy ötödik oldal. Szerencsére kiszúrtam.

Szerdán a nagy nevetgélés fenyegette a munkát, de időben végeztünk.
mindenkinek 12p (/12)

Tördelés: Kristóf Krizanta
hátterek mindenütt azonos árnyalatúak, ez örömteli. A tördelés tempója

eddig a legjobb volt, a rejtvény okozta "feladványt" is sikerrel

megoldotta. A plakátot nem nyomtattuk ki, ebből lett a gáz, ez nem a

tördelő hibája, hanem az enyém. Tanulság legyen: jegyezze meg minden

olvasó-, tördelő- és vezetőszerkesztő, hogy mindig minden oldalt

kinyomtatunk a szerkesztés során. Családi okokból kicsit szétszórt és

szórakozott voltam, azért csúszhatott be ez a mulasztás. Amúgy a

tördelés rendben volt: a többi plakátot gyorsan és rendesen betördelte,

pedig ott még macerálni is kellett a dolgokat.
14p (/14)

Címlap:
Simó Zsófia
A Ponyvaregény kávézóból van a fotó, gáz, hogy a helyvektor háttere is

ez a kép. Igazából nem volt konkrét címlapfotónk, és ebben állapodtunk

meg. Praktikus egyébként a kép: a könyvespolc jó háttere a Nyúz

feliratnak, a fal jó háttere a cikkcímeknek.
Előkészítést nem igényelt, úgyhogy nem kap annyi pontot, mint a

múltheti címlap.
6p (/6)

Kutyafuttában
Az egészből a képpel vagyok csak elégedett, meg azzal, hogy tettem egy

gesztust a múltheti lemaradt zergehirdetés engeszteléseképp.

Idősebbek is elkezdhetik III.
(Palkó Tamás)
Annyit írok, hogy ínhüvelygyulladást kapok, úgyhogy ugyan az vonatkozik

erre is, mint a múlthetire. Elolvastam ezt is egyébként. :)
hivatalból írt, nincs pontszám

BN-egy hét masszív buli
(Palkó Tamás)
Tök jó, egyedi is, no nmeg vicces is. Fecónak is tetszett, nem úgy,

mitn a 16. oldal, úgyhogy legalább ellenpontozza a külcsínt.

Gondolkodtam, hogy az "Itt fogunk járni"-jellegű cikkeket nem 8 pontos

rendszerben értékelem, de végülis ez is annyi utánajárást igényel, mint

egy sima riport, vagy tudósítás. Viszont azért kisejlik, hogy fő forrás

a BN plakát volt, na meg a tapasztalat, úgyhogy ez csak
6p (/8)

BN anno
(Sudár István)
átlapoztam a Nyúz áprilisi számát, hogy találjak valami régi

történetet, de semmi. A két címlap már valami, a képek meg nem túl

régiek. Az első BN-tudósítást ha nem tévedek Yeti írta 2002-ben, de a

két megjelent idézet 2004-es. Gyűjtőmunka-jellegű cikk, én nem sokra

tartom, legyen
3p (/4)

ELTE Állásbörze
(Sudár István)
Az ELTE Online háttéranyagaiból csemegéztem, próbáltam nem szó szerint

ugyan azt leírni. Benne van, aminek benne kell lennie. Nem reagáltak a

szervezők a két héttel korábbi e-mailes megkeresésemre, így nem tudtunk

velük személyesen beszélni egy egész oldalas riport/interjú céljából.

Majd írunk egy utólagos cikket, úgyis van interjúlehetőség a

megnyitó-sajtótájékoztatón. Biztos nagy haszna lesz egy utólagos

cikknek.
2p (/4)

A békanevelés magasiskolája
(Balázs Eszter)
cikksorozat része, ha tudom, hogy Jucus KOMISZ-tag, akkor azt vesszük

előre, és akkor nincs belőle probléma. Így meg lett. Szeszti most az

interjúban próbálta ki magát. Van egy-két rosszul feltett kérdés (Mik a

legközelebbi tervek? - adja magát, hogy megkérdezzük, de a kész interjú

úgyis egy utómunka eredménye, szóval lehetőség lett volna a kérdést

finomítani), amúgy azokra kérdezett rá, amire egy teljesen

informálatlan hallgató kíváncsi, úgyhogy a cikk teljesítette a neki

szánt szerepet. A cikk alján az az interjúalany kérésére "lett oda"?
6p (/8)

Miből főzünk?
(Sudár István)
Pityu-különszám... Nem vagyok képes objektíven megítélni a cikkemet,

úgyhogy szubjektív leszek. Leültem a gép elé, találtam egy érdekes

cikket, és ihletet kaptam. Fél órán át linkeket gyűjtögettem, aztán egy

órán át jegyzeteltem a cikkeket, aztán egy óra alatt megírtam a

sajátomat. Mókás kedvemben voltam, úgyhogy a stílussal elégedett

vagyok. Írtam bele egy-két fölösleges-nemvicces poént, de mindazt a

kevés adatot beleírtam, amit találtam. Technikára vonatkozó cikk

amúgyis régen volt. Hiba, hogy nem tüntettem fel a forrásokat. A

térképet én szerkesztettem, de jobb lett volna űrhajók képeit betenni.
5p (/6)

Egy Filmklub...
(Kristóf Krizanta)
A filmklub kis eff, olv.szerkek! Egy kicsit írhatott volna a tárgyi

környezetről is Kriz: kényelmetlenek-e a székek, normális-e a

sötétítés, könnyen meg lehet-e találni a helyet. Flimklubról még sosem

készült ittjártunk, én sem tudtam pontosan mit várok el. Most már

tudom, az előző mondatba leírtam. Amúgy tök jó, hogy benne van a

cikkben, hogy milyen a törzsközönség, meg nyilván a megnézett filmnek

is benne kell lennie, és szerencsére nem erről írt végig Krizanta.
5p (/6)

Földalatti mozgolódás
(Sudár István)
Utólag tűnik fel, hogy tök szar a cím, bár egy D-kategóriás szójátéknak

kiválóan megfelel. A tea=pia hülyeség meg nagyon erőltetett. Jó volt a

buli, úgyhogy macskajajjal küzdve izzadtam ki a cikket. Az erőlködés

érezhető rajta, túl tömény is lett, sokmindent belesürűtettem, ez most

nem lett olyan jó. A Tényfeltáró Bulvárnyúzt egy csomó csop.társam

bekajálta, kérdezték mi lesz még benne... lol
4p (/6)

Ha vízre vágysz...
(Boldizsár Márton)
Végre boldog lehet mindenki: aki hoppon maradt, meg aki már egy ideje

mondja nekünk, hogy ez az uszoda nem is olyan frankó. Az "EHÖK ezúttal

jót húzott" erős a Nyúz hasábjaira, megvan a hangulata az ilyen csöndes

bírálatoknak is. A cikk végi összegzés nem jó, ezt úgy kell kerülni,

mint a filozofálást és az olvasó megszólítását.
5p (/6)

Ínyencek kávézója
(Simó Zsófia)
Fotó: ugyan az a kérdésem, mint az előző számnál.
Cikk: Pofás kis cikk, könnyen olvasható, de itt-ott belefut unalmas

leírásba, amit kiválthatnánk más módozattal: mondjuk nem

"megtalálhatjuk kedvenc napilapunkat", "megtudhatjuk", stb., hanem

helyette állításokat tennénk: "Vannak napilapok is.", "nem csak

hétköznapi kávék vannak". Persze nem ilyen igénytelen módon - mos csak

demonstrálni akartam, hogy meg lehet törni a hangnemet egy-egy mondat

erejéig, és máris elkerülhető az ellaposodás. Amúgy a grog az drog

akart lenni? hehe.
3p (/3)

Sós vagy édes?
(Bojtos Judit)
A címben feltett kérdés már az elején megválaszolható, de amúgy meg jó

olvasni ezt a receptet. A végén furcsa, hogy kockára vágva illik

tálalni, mert így úgy hangzik, mintha modortalan dolog lenne másként

tálalni. Szerintem a helyes szó ide a "szokás". De ez nem von le az

értékéből semmit. A mérettel volt gond: a kép mérete nem volt elég nagy

a 2x1-hez, úgyhogy összehúztuk 1x1-re, a cikket fölállítottuk (360

karaktert nem lehet hozzáírni), és a Helyvektorból kéthasábosat

csináltunk. Szóval megoldottuk, de máskor inkább 1x1-es képmérettel

kalkuláljon a cikkíró.
3p (/3)

Száz év magány a Vígben
(Simó Zsófia)
Jó cikk, de a vége felé olyan, mint egy színházi ajánló. Elmehetnél

színházi ajánlókat írni. Színházajánló is régen volt, ennek is örülök,

de már fáradok, úgyhogy csak pontot írok:
4p (/5)

esik
(Hegedűs László Károly)
fáradt vagyok, nagyon, nekem tetszik, ledének nem, kriznek is tetszik,

végre négyeshatos, fáradt vagyok
(hihi)
3p (/3)

Vérpistike és a szoros küzdelem
(Pásztor Balázs)
Ennek a cikknek a hatására mentem végül el a premierre - milyen

bizonyíték kell még? Balu számolt a problémával, hogy történelmi film,

úgyhogy első körben azt a félelmet építette le. Az ismertetés módja is

tetszik, kreatív, nem sablonos, úgyhogy főleg jeee. A cikk közepére

kellően háttérbe szorul Pistike, de túl hamar tér vissza az előtérbe.

Kevesebb Pistikét, több filmet! (hehe)
4p (/5)

A mások élete
(Pásztor Balázs)
Az ilyen filmkritikákat meg mégjobban szeretem, mert konkrétan ott van,

hogy mire lehet számítani. Jó indítás, meg a folytatás is:

alaphelyzet-szereplők helyzete-film jótulajdonságai.
5p (/5)

Belszíni fejtés
(Szalkay Csilla)
megszenvedtünk a rejtvénnyel, és jó, hogy most nem vicc a megfejtés,

mert az már tök régóta van.
4p (/4)
Name: Ny3406.txt