[Kepviselok] 5. szam ertekelese

foszerkeszto at ttkhok.elte.hu foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2007. Már. 25., V, 14:51:14 CEST

Csatolom a fizetési táblázatot és a számértékelés .txt formátumát

Kérem, hogy a választmány vegye fel a Nyúzos ösztöndíjak (5. és 6. szám,
valamit egy pótlás) ügyét a napirendi pontok közé.

Sudár István

Az 5. szám értékelése

Úgy érzem a Lulu-ügytől eltekintve végre visszatért a Nyúz a kerékvágásba,
a szerkesztés során pedig nem történt semmi extra, azt leszámítva, hogy
egy és háromnyegyed olvasószerkesztővel dolgoztunk. A pontokat a hozzám
érkezett tanácsok hatására most szigorúbban veszem, maxpontot csak a közel
etalon kategória kap.

Olvasószerkesztők: Dúcs Anita, Boldizsár Márton
Marci Lede helyett ugrott be, nem tudott végig lenni, de munkáját pontosan
végezte. Most olvasószerkesztői szemmel is átolvastam a cikkeket,
próbáltuk a hibákat minimalizálni. Anita nagyon szigorú olvasószerkesztő,
helyére tett egy-két dolgot a fejemben is. Marci pontos, Anita pedig az
olvasó oldaláról is belegondol dolgokba.
Marci 12p(/14), mert mégsem volt végig, és Timi cikkében maradtak alap-hibák.
Anita 13p(/14) - ugyanúgy a hibák miatt.

Tördelés: Kristóf Krizanta
A második körökkel kicsit megcsúsztunk, de még így is 6-kor nyomdába
tudtuk küldeni a Nyúzt, ami szemben az eddigi éjfélekkel, nagy előrelépés.
Ennél a tempónál lehetne gyorsabban is tördelni, de a következő számnál
(mindjárt megírom azt is) már sikerült. A hátterek halványsága nem
egységes, ezzel Krizanta a szerkesztés alatt nem tudott mit kezdeni.
A gyorsbillentyűket Kriz nem sokat használja, de amúgy jó teljesítményűnek
ítélem meg a munkáját, igaz, hogy eddig csak vele szerkesztettem, úgyhogy
nem látom, hol kell fejlődnie.
14p(/14)

Címlap
(Németh Vera)
alapvetően jó lett, persze jött vélemény, hogy máshogy még jobb lett
volna. A sok kép kicsit személyi kultuszossá tette a dolgot, de ezt már a
megalkotáskor is láttuk, úgyhogy most csak megemlítem. Kreatív-alternatív;
jó.
9p (/9)

Ismeret
(Sudár István)
Könnyekig hatódtam a gondolattól, hogy most sajtószabadságozunk egyet. Bár
féltem, hogy a blog-ügy annyira tabutéma, hogy ezért is elővesznek. De
szerencsére nem lett félreértés.

Hogyan írjunk zh-t?
(Fazekas Tímea)
Á, igen, az olv.szerkek nem vették észre, hogy a zéhá kis zé, kis há, itt
meg nagyzé lett. Irgumburgum. Ez cím!! Aztán: "Ezutóbbi esteben"
Timi legközelebb inkább ragadjon ki egy információt a cikkből, és legyen
az a cím, mert a zh-téma láttán mindenki halál rutinosnak érzi magát,
miközben a cik alapján rájöttem, hogy a tanáraim lépten-nyomon szabályt
szegnek. Fontos, hogy legyenek ilyen cikkek is.
hivatalból írt, nincs pontszám

Mondok egy...
(Hegedűs László Károly)
ez reklám, úgyhogy nincs pont, viszont lassan reklám helyett be kell már
tenni a köpéseket is, mert elmegy a lelkes küldők kedve a küldéstől, ha
úgysem jelentetjük meg.

Apró öriás
(Mécs Anna)
(Német Vera)
Előbb a fotó: Vera rutinos fotós, ezek a képei is jól sikerültek. A
pontozásnál bajban vagyok: ha ezekből lett a címlap is, akkor nem kell
külön pontot adni rá, vagy pedig DE, kell? (volt főszerkek, help!)
A cikk: remek interjú, jó alany, bár hallottam négy órás volt az egész, a
diktafon pedig csak egy órán át húzta. Szerencsére Csanna ügyes volt, és
nem lett fennakadás abból, hogy jegyzetek alapján írta meg az interjút. A
fülest egyébként Balás Márktól kaptam, aki át is vette a cikket. A
kérdéseknél furcsa, hogy csak négy darab van, de ugye arról van szó, hogy
bőbeszédű a bácsi. A kérdések jók, a CsannaI jól teljesítette a homályos
felvetésemet, hogy feszegesse meg a diákéveit is, láthassa mindenki, miből
lesz a cserebogár.
8p(/8)

Idősebbek is elkezdhetik II.
(Palkó Tamás)
hasznos dolog az ilyen, jönnek a képviselő-választások, talán
megbizonyosodnak néhányan arról, hogy a HÖK fontos dolgot végez. (ismerve
a közvélekedést) Külön jó, hogy Yeti ilyen kedélyes formában ismertet -
könnyen olvasható így.
hivatalból írt, nincs pontszám

Erasmus külhonban
(Újváry Angelika)
Két érdekes és tanulságos interjú, szerintem egy ilyen dolog felkelti az
érdeklődést az Erasmus iránt - fontos, hogy sokan megforduljanak
külföldön, öröm, hogy a Nyúz hasábjain is tehet ezért dolgokat a külbiz.
hivatalból írt, nincs pontszám

Kultúr-koli
(Tényi Adrienn)
Grafikát is várunk tőle, csak most így jött ki a lépés (Adri, gyere
lapindítóra mindig!). A cikk a második bekezdésben majdnem megfeneklik a
filozofáláson, az oda nem kéne, de a többi részben korrekt reklámot írt a
kultúrhétnek, szépen bemutatva a rendezők szándékát is. Olvasmányos a
cikk, sőt kedvet is kelt az emberben, de minden kevésbé gyakorlott
cikkírónak mondom, hogy nem kell reményeket kifejezni a cikk végén. Más
cikknél fordult elő, de ha már a szárnypróbálgatás jellegzetes hibáinál
vagyunk, itt említem meg, hogy erkölcsi konzekvenciát sem szabad levonni.
6p(/8)

Ókori görög matematika
(Kristóf Krizanta)
Tetszik a lead, felkelti az érdeklődést. Nehéz téma, mert ebből is olyan
okosnak érzi magát az ember, hogy simán átlapozna fölötte. Gördülékeny a
fogalmazás, ahogy nézem a riportalany intései is belekerültek, de mégsem
töri meg a cikk menetét. Mondjuk a téma amúgy is érdekelt, azért
"rendeltem meg". És nem utolsó sorban a hányatott sorsú tudománytörténet
tanszékre támaszkodtunk ismét. Kérünk reklámdíjat :)
6p(/6)

Régi idők bulija
(Balázs Eszter)
Szeszti meglepett, nagyon tetszett a cikk. A lead nem jó, mert azt hittem
miatta, hogy a cikk végig napló-szerű lesz, de  sosem lépte át az
élménybeszámoló és a tudósítás közötti vonalat. Az meg külön jó, hogy nem
tetszett neki a buli, mert így nem olyan szokványos. A lead miatt nem az
eddigi legjobb cikk, de amúgy elégedett vagyok vele, úgyhogy maxpont
mínusz egy =
5p (/6)

Egyébként a "folklór heppening"-dolgon egy kicsit agyaltam, mert ez olyan,
mint a fíling (mármint a heppening), és nem tudom mi legyen az
álláspontom. Ezek ugyebár stíluseszközök, és ez esetben javára vált a
cikknek, de mégis a nyomtatott sajtó az etalonja a beszédnek, és ha itt
lazítunk a szigoron, az nem tesz jót. A kérdésen még gondolkodok, addig
meg ne használjatok fonetikusan leírt angol szavakat. (bár német szavakat
is használunk a viccesség kedvéért, és az meg nem zavar, szóval van
számotokra remény...)

Macskajaj
(Karcsai Balázs)
A szervező csajok még nem pofoztak fel, a HÖK elnök kapta meg
valószínűleg, meg ugyebár Balázs. Az egyetlen olvasói levélben az állt,
hogy ilyen cikket nem a Természettudományi Kar újságjában kéne
megjelentetni. A "Nyúz kinek az újságja" dolgot a helyére tettem, amúgy
meg korrektül intéztem a "bizony szörnyű; az én hibám, többet ilyen nem
lesz"-részt, és őszintén tettem, tényleg nem szándékozok leszbicsók
közbeni hányásról cikket megjelentetni. Hogy mégis bekerült a cikk, annak
az az oka, hogy egy arra járó hökössel elolvastattam, aki levágta, hogy a
cikket nem lány írta, úgyhogy gondoltam legalább annyival jobb a helyzet,
hogy az olvasó sejteni fogja, hogy ez nem így volt, ez csak egy
disznóvicc. Így aztán a megmozgatható köveken kívül (felhívni a cikkírót,
akit nem értem el) más erőfeszítést nem tettem. Ami az ügyből
kikerekedett, azt vettem észre, hogy csúnyán elszámoltam magam: az olvasók
értették, hogy ez csak egy disznóvicc, viszont ugyúgy felháborodtak,
merthogy mit keres disznóvicc a Nyúzban. Mondom, többet nem lesz, amúgy
meg hozzám e-mailben csak egy panasz jött, plussz a választmány.

A kvázi megrágalmazott szervezők (=hogy ilyen bulikat szerveznek, ahol
lányszerelem dúl, és lehányják egymást az emberek) egyébként megnyugtató
módon nem károsodtak: a jelenlevőkön kívül (akik tudják mi történt) csak
olyan tudja hogy ki szervezte a bulit, aki ismeri is őket. Aki meg nem
fizikus, vagy nem volt ott, az meg úgysem tudja, melyik szervezőn
botránkozik meg.

Persze nem bagatelizálásból írom, hanem azért, hogy lássátok: én "csak" a
Nyúznak ártottam, és ezt legalább ki tudom köszörülni.
a cikkre pedig nem adok pontot

Lágymányosi kocsmatúra II.
(Boldizsár Márton)
Marci jól bemutatja a kocsmatúrát, meg a helyszíneket, bár a túraleírás
rovására írhatott volna még többet az egyes helyekről. Most így Lulu után
belegondolva, ez sem jó, hogy piálás-téma van, milyen ez a főszerkesztő,
hogy csak nők, meg pia érdekli... de mégis jó hogy ilyen cikk is készült.
Több kocsmatúra-útvonal viszont már ne legyen idén, de tudom, h amúgy sem
lenne, csak a formaság kedvéért megjegyeztem.
3p(/3)

Falatnyi élvezet
(Hornyák Gábor)
A muffin tésztája midnig ugyan az, úgyhogy nem indokolt a tészta receptjét
mindhárom variációnál leírni, mégis megtörtént. Szerintem jobb lett volna,
ha a receptet csak egyszer írja le Gabi, és ír még valami "muffinológiát",
valami érdekességet a muffin eredtéről. De amúgy az ilyen "koleszbarát"
kaják nagyon megörvendeztetnek mindig, szóval az ötlet jó volt!
de ez csak
2p (/3)

Szervát nem hibázunk!
(Szendrei Dóra)
A cikk végén erkölcsi konzekvencia ficcen (azt levágtuk végül), ez rossz,
amúgy engem lekötött maga az írás. A cikk elején egy mikro-sportéleti
áttekintő van, ez akkor lenne fontos, ha több sportcikket nem jelentetnénk
meg, és ez most egy egyedülálló alkalom lett volna, hogy minden sporttal
kapcsolatos problémát ismertessünk. Egyébként meg nagyon jó, hogy Dóra el
tudott menni, gyorsan kellett reagálnia, és ráment a délutánja. A TÓFK és
a TTK csapatainak szemléltetése túl irodalmi, egyszerűbb, szárazabb,
tárgyilagosabb stílus kell az ilyenhez. Viszont nagyon tetszetősnek
találtam ezt a mondatot:
...repkedett a labda "ide-oda, sánc, megmentik, majdnem hosszú, és újra
vissza, szép ütés, hatalmas védés, megint sánc... és ezt már nem tudták
menteni!"
4p (/6)

A természet bosszúja
(Dúcs Anita)
végre könyvajánló! A cikkből hiányoltam a példákat a furcsa jelenségekre,
de még így is elég figyelemfelkeltő a könyv. A greenpeaces vizek felé
evezve is korrekt marad a cikk, és nem felejtette el Anita ismertetni az
írót sem, akiről én például még nem is hallottam. Az utolsó mondatot a
cikk elejére tettem volna, hogy ne legyen ilyen szokványos a befejezés, de
amúgy meg jó a cikk felépítése és megfogalmazása is!
5p (/5)

Utolsó óra
(Kristóf Krizanta)
Szegény Négyeshatos megint az intenzív osztályra került, Krizanta helyet
adott a gondolatainak. Hülyeség lenne azt írnom, hogy szar a történet,
mert még csavar is van: azt hinnénk, hogy a rovatvezető hiányolja a
cikkeket, közben meg a sínen fekszik, és arra vár, hogy három részbe vágja
a villamoskerék. Megérezte a vesztét, hogy ha megint nem lesz
néegyeshatos, akkor tésztaszűrővé lövöm. (nevet) De ez most nem lett jó
írás, mert ez olyan "a rovatvezető szemétdombja"-ízűre sikeredett,
miközben az olvasók már epedve várták Bud Spencer és Terrence Hill
hőstettét, ahogy a körúti villamosrablókat bravúrosan nyakoncsípték az
Oktogonnál.
2p(/3)

Üss!
(Hegedűs László Károly)
jó cikk, az olvszerkekkel kimoderáltunk egy politikához kötődő viccet, ami
nem volt még csak feltűnő sem, de foltszerűen érvényesül néha a
vezetőszerkesztői szigor, és most pont lesújtott hlk-ra. A poén helyére
bekerülő írói megjegyzés (hogy cenzúrázták a sorát, csak viccesebben) is
kimoderáltatott az olvasószerkesztő által. Szerintem meg jó film, semmivel
sem kiszámíthatóbb, mint a Toldi estélye.
5p (/5)

A család kicsi kincse
(gyoe)
A filmre nem tesz sok megyjegyzést, fölvázolja az alaptörténetet, és
szemléletesen tudatja a poénlehetőségeket. A figyelmet felkelti, viszont
nem segít dönteni, hogy most akkor meg akarom nézni, vagy nem. (mármint: a
rockynak is jó a története, viszont ha filozofikus hangulatban vagyok,
akkor a cikkből kiderül számomra, hogy nem István, ez nem az a film)
3p(/5)

Külszíni fejtés
(Szalkay Csilla)
a szokásos riadalom most is megvolt a táblázattal, meg a munka, de jó a
rejtvény. A viccet ki kellett bővítenünk, hogy meglegyen a karakterszám,
így került bele egy-két "poén" (bár lehet, h valaki röhögött is rajta)
4p (/4)
Name: Ny3405.xls
Type: application/vnd.ms-excel