[Kepviselok] Záró , alakuló , vezképző

ELTE TTK HA Gazdasagi gazdasagi at alapitvany.elte.hu
2008. Jún. 17., K, 09:49:48 CEST

Es meg a wikipediabol:

"A magyar igeragozásban három igeidõt tartunk számon: jelen, múlt és
jövõ. Mindhármat csak kijelentõ módban fejezhetjük ki, feltételes módban
csak múlt és jelen, felszólító módban csak a jelen idõt használjuk.

A kijelentõ mód jelen és múlt idõt, valamint a feltételes és felszólító
mód jelen idejét (várok, vártam, várnék, várjak) egyszerû (szintetikus)
alakkal, jelek segítségével képezzük. Összetett (analitikus) alakok
jelzik másfelõl a kijelentõ mód jövõ idejét és a feltételes mód múlt
idejét (várni fogok, vártam volna). A jelen idõ jele a magyarban mindig
testetlen morféma (jele: .), például vár + . + ok."

Hobor Sandor
gazdasagi vezeto
ELTE TTK Hallgatoi Alapitvany
tel:30/66-37-570