[Kepviselok] CT-BSc-Szakdoga-MSc

Tétékás Nyúz főszerkesztő foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2008. Okt. 15., Sze, 13:54:33 CEST

Sziasztok,

"Csakhogy nem biztos, hogy egy 3. éves hallgató, nulla írási
tapasztalattal, egy csak hallomásból ismert témát ilyen gyorsan fel tudna
dolgozni. Jó lenne, ha sokkal elõbb ki lennének írva, hogy a hallgatók
döntésükre több idõt tudjanak szánni, így olyan témát választva, amihez
érdemben hozzá tudnak tenni. Esetleg a béna szakdolgozati konzultációk
helyett a téma csoportok köré szervezett szemináriumokat, ahol arról is
beszél egy hozzáértõ, hogyan kell szakdolgozatot írni (kezdve a
jegyzeteléstõl a vázlatírástól az irodalomjegyzéktõl egészen az
utolsó
simításokig).

Jó lenne, ha az egyes intézetek/tanszékek kiadnának egy
követelményrendszert, ami megkönnyíti a szakdolgozatok megírását, és nem
olyanra gondolok, hogy 12-es betüméret, hanem a tartalmi mélységre
vonatkozóan. Ez szerintem egy max 1 oldalas anyag, ami leírja, hogy milyen
szintû szakdolgozatokat várnak el a T. hallgatóságtól."

Erre szolgál Székely Balázs Hogyan írjunk TDK-t, szakdolgozatot?" című
kurzusa, minden félévben. Persze, erre nem tud mindenki jelentkezni, véges
a létszám, de nagyon jó kezdeményezés. Én osztatlan képzésű akkor még
harmadéves létemre elvégeztem, és nem volt haszontalan, pedig nekünk jóval
több írási tapasztalatunk van (szemináriumi dolgozat, beadandók, stb.)
mint a BSc-seknek. TEhát ezt mindenkinek tudom ajánlani, népszerűsítsétek.
Hasznos tanácsok írásra, témaválasztásra, anyag felkutatására,
feldolgozására, témavezető választására és a vele való konzultációra,
mindenre, amire szükség lehet a szakdogához. És nem a jegy a lényeg, és
nem csak tömény pofázás, arra sarkall, hogy gonodlkodj, cselekedj te
magad.
Ilyenből kéne több.
üdv
Marci