[Kepviselok] Tanulmányi szekció - Elgyere!

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2010. Júl. 2., P, 00:31:42 CEST

Kedves vezetőképző-résztvevők, volt és leendő képviselők, tisztségviselők,
póttagok!

Csatolva, illetve alant találjátok a tervezett
programot.(tanulmany_szekcio.x)

A többi csatolt fájl is nagyon fontos, jó és szép, pontos rendeltetésük a
munkatervből derül ki.

Lehet rá reagálni is, akár új ötletet is szívesen fogadok.

Elnézést a beszámolóm szokásosnál kevesebb formátumban kiküldésért,
remélem azért mindenki meg tudta nyitni...:)

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Tanulmányi elnökhelyettes
ELTE TTK HÖK
E-mail: taneh at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Tanulmányi szekció munkaterv (2010. nyári vezetőképző)

A tanulmányi szekció több téma közül választhat majd a résztvevők szándéka
szerint. Több téma is terítékre kerülhet, mindegyikkel lehet foglalkozni 5
percet és 5 órát is.

1. Jelenleg úgy tűnik, hogy sok új arc lesz, ezért mindenképpen először
bemutatkozással kezdenénk. Szeretném felmérni a véleményeket a TTK HÖK
tanulmányi érdekképviseletéről, különösképpen az újak „külsős”
véleménye és a régiek tapasztalatai között feltehetően vibráló vagy
legalábbis bizsergető különbséget. Hívhatjuk ezt a programajánlatot a TTK
HÖK érdekképviseleti-koncepciójának kidolgozásának is. Ehhez mindenképpen
ajánlom figyelmetekben Radnai László levelét, ami nemrég érkezett a
képviselőlistára és szerintem számos érdekes kérdést felvet, amelyek
vissza-visszatérnek.

2. A TO és a HÖK együttműködése, a TO helyzetének javítása. Mivel a
szekciókban mindig érdemes hangzatos címet adni ezért ez a programajánlat
TTK HÖK TO-koncepciójának kidolgozása nevet viseli. Különös tekintettel a
megjelent levelekre (nyílt levél és válasz – ezt nemsokára
megtekinthetitek). Ezek az ehhez a témához kapcsolódó kötelező
olvasmányok, a tanulságokra mindenképpen kíváncsi vagyok.

3. A szakmai hatást keltő címeknél maradva beszélhetnénk a Köztársasági
Ösztöndíj, illetve az ehhez sok mindenben hasonlító Kar Kiváló Hallgatója
díj koncepciójáról. Idén az utóbbival több probléma is akadt, amelyek
felvetették a pályázatosítás lehetőségét. Két legfontosabb kérdés ami itt
felmerül és amire választ kereshetnénk és aminek nyomán a technikai
részleteket meg kéne beszélni: 1. Mi a különbség a két díj között? 2.
Kiknek szólnak elsősorban? Ehhez az idei kiírásokat ajánlom figyelmetekbe.
(Köztársasági Ösztöndíj: ttkto.elte.hu/palyazatok/felhivas.pdf,
kiiras.doc, adatlap.pdf, KKH: csatolva e-mailhez)

4.  A HKR Kari Különös részének átvizsgálásáról már egyszer beszéltem
TCS-n. Ez nagyobb munka, de ennek is nekiláthatunk. Azért lenne hasznos,
mert sok mindent lehetne tanulni a kari szabályokról, amik sokszor kevésbé
vagy rosszul ismertek. Fontos azért is, mert mindig érdemes látni, hogy mi
az ami kari szabályozás, hiszen sokszor kerül valaki más karról származó
pletykák birtokában értékes tévinformációhoz. Az egyetemi és kari
szabályzati rendszer átlátása minden tanulmányi érdekképviselettel
foglalkozó hallgató feladata. Az ehhez szükséges háttéranyag maga a
csodálatos HKR. (http://www.elte.hu/file/ELTE_SZMSZ_II.pdf)

Ezen kívül lenne még a végén egy rövid teszt, ahol a legsikeresebb kitöltő
amatőr és profi kategóriában nyer egy sőrt vagy egy csokit és nem csak ők,
de mindenki más rengeteg tapasztalatot. Ez a legfontosabb
alapismeretekből, illetve pár érdekességből lenne, részben a kiadvány
anyagából. A felkészüléshez ajánlom elődöm, Jánosi Attila által
összeállított dokumentumot, némileg aktualizált formában csatoltam. (Mikor
képviselő lettem először, 2008-ban ebből írtunk szeptemberben tesztet,
úgyhogy könnyes szemmel kerestem elő...) Hasonlóképpen ajánlom
figyelmetekbe az idén mentoroknak tartott prezentációm, szintén csatolva.

Röviden szó lesz mindenképpen az alapvetően tanulmányi érdekképviselethez
kapcsolódó kari bizottságok tevékenységéről, illetve az oda delegált
hallgatók feladatairól.

Időbeosztást nem szeretek tervezni, ahogy az elején írtam, ti döntitek el
mivel/mikkel foglalkozzunk. Szünet: lesz. A hangulat jó lesz. Gyertek
tanulmányi szekcióba!

Sok vidámságot:
Dukán András Ferenc :)
szekcióvezető