[Kepviselok] [Fwd: Re: Előző levelem tárgya: Elmélekdés a Küldöttgyűlésen tapasztaltakról]

ELTE TTK HÖK Külügyi biztos kulbiz at ttkhok.elte.hu
2010. Okt. 20., Sze, 23:47:30 CEST

Kedves képviselőtársak!

Evés:
Az szerintem, hogy egy több órás ülésen, ami este van eszünk páran, nem
főben járó vétség, ugyanakkor nagyon is megértem és jogos panasznak
tartom, ha vki ezt nehezen tolerálja. Az ötlet alapvetően jó a szomszédos
teremről, ahol szünetben lehetne enni/beszélgetni.

Az ülés alatt mással való foglalkozásról:
Szerintem akkor nem probléma, ha mással is foglalkozik valaki ülés alatt,
ha az a döntéshozatali képességeit nem befolyásolja (figyel az elhangzott
információkra és felelősen dönt). Rengetegen képesek egyszerre több
dologgal is foglalkozni. Valaki beszédét hallgatni figyelemmel és írni
közben nem nagy kihívás.(főleg, hogy azért az elhangzott dolgok sok
esetben előre olvashatóak/tudhatóak pl a beszámolók és felterjesztések
ismertetése kapcsán).
Én voltam (lehet többek közt), aki jegyzőkönyvet írtam, de azért nem
100%-os kapacitással, mivel akkor ülés végéig elkészült volna. Ehelyett
nagyrészt figyeltem, időnként írtam...
Az időbeosztás szükségessé teszi a párhuzamos feladatvégzést esetenként.

Szabályzás
Ha szeretnénk "ülésetikettet" a már vázolt javaslatokkal, nekem ezzel
nincs gondom. Amennyiben a küldöttgyűlés így határoz, teljesen megértem és
elfogadom, magamra maradéktalanul betarthatónak ítélem.
Mindazonáltal óvva intek mindenkit attól, hogy túlságosan komolyan vegye
magát. A küllem és forma valóban fontos, de ami igazán fontos az az
elvégzett munka, ami a hallgatók javát szolgálja. Főleg ha ez a munka
hatékony tud lenni. Ha ennek ára az, hogy magunk között kicsit lazábban
kezeljük a dolgokat, az nem baj. Szerintem mi professzionalitáson alapuló
és jól dolgozó önkormányzat vagyunk, de egyben egy "laza baráti társaság
is", ami azért is fontos, mert így könnyebb a munkánkat végezni. Időnként
valóban jobb lenne kicsit komolyodni, de ne akarjunk parlamentet csinálni
a küldöttgyűlésből, mert a felesleges udvariaskodás, csak az őszinteség
csorbulásához vezethet.

Elnézést a kisregényért.
Üdvözlettel,
Kamirán
> [...]
> remélem többen emlékeztek arra, amikor a záró-alakulón egy nagy körbe
> leültünk: láttuk és hallottuk egymást + egymás reakcióit, és nem utolsó
> sorban ez az elrendezés az egyenlőséget is híven szimbolizálja (belső
> kommunikáció...)  Javaslom ezt a mintát követni a jövőben(vmeik nagyobb
> teremben: Harmónia, Aréna, stb) Az aréna mellett szólna az ülés
> nyíltságának hangsúlyozása (külső kommunikáció...) is.  Emellett próbáljuk
> (pl. gyakrabbi összeüléssel) rövidebbé (max 1-2 óra) tenni a KGY-ket,
> ezzel két további legyet ütnénk egy csapásra: könnyebb lenne eljárni rá,

483 11 80      end_of_the_skype_highlighting