[Kepviselok] Vitaindító - A puskázás szankcióinak szigorítása

Szakács Dávid szakidave at ttkhok.elte.hu
2011. Feb. 11., P, 14:46:01 CET

Sziasztok!

A Biológiai Intézet Oktatási Bizottságának keddi ülésén az oktatók
részéről felmerült a puskázás és csalás, mint probléma. Egyikük egy
szóbeli vizsgája alatt leplezett le egy komplett "illegális könyvtárat" a
WC-ben, ahova tájékozódni jártak ki a hallgatók a tétel kihúzása után,
erős vizelési ingerre hivatkozva. Egy biológus oktató nem is mondhat erre
nemet, hiszen tudja, hogy az izgalmi állapot bizony művel ilyen dolgokat a
szerencsétlen hallgatókkal...
Az oktatók meglepődtek, hogy a HKR nem a fegyelmi felelősség körében
tárgyalja a puskázást, ami jelzi, hogy nem tudják az oktatók betéve a
szabályokat. De ezt eddig is sejtettük.
Miután tisztáztuk, hogy a HKR miként rendelkezik a puskázással
kapcsolatban, azonnal felmerült, hogy egyértelműen fegyelmi felelősség
alatt kéne szerintük kezelni az ilyen ügyeket. Ezt korábban én is leírtam
és ebben maximálisan egyetértek velük, de a vitának ezt a részét ne
kezdjük újra a listán. Azért írtam ezt mégis le, hogy lássátok azt, hogy
az oktatókat foglalkoztatja a kérdés, mert sokszor találkoznak
puskázással.

Véleményem szerint hiba volna, ha továbbra is hallgatnánk a puskázással
kapcsolatban. Nekem benyomásaim csak a biológia szakterületről vannak.
Örülnék, ha fel tudnánk valahogy mérni a probléma jelentőségét és ki
tudnánk alakítani egy közös álláspontot az összes TTK-s szakterület
oktatóival és hallgatóival együtt arról, hogy milyen módszerrel kell gátat
szabni a puskázásnak.

Továbbra is várom a jelentkezéseket, hogy a TTK HÖK-ön belül ki
foglalkozna szívesen a témával, illetve a javaslatokat, hogy milyen
fórumon vitatnátok meg legszívesebben a dolgot.

Üdv,
Szakács Dávid