[Kepviselok] Vitaindító - A puskázás szankcióinak szigorítása
Ferdinandy Bence
fbence at ttkhok.elte.hu
2011. Jan. 19., Sze, 18:09:15 CET
Sziasztok!
Hogy Marci felkérésének eleget tegyek, reagálok én is. Szóval én alapvetően
egy olyan szakterületen élem az életem, ahol a vizsgák 90%-a szóbeli, és ha
netalán még puskázol is, azzal nem vagy sokkal előrébb, ha mert ha nem
érted, akkor azonnal levágják, hogy csaltál, ha meg odáig eljutottál, hogy
érted, akkor általában már tudod is. A biológia BSc-s tárgyaimon persze a
kérdés releváns lehetett volna, de valahogy sosem izgatott fel, meg ott nem
is jutott sosem eszembe puskázni.
Fizikán már persze fordult elő, hogy megkérdeztem vkit vagy vmit vizsga
közben, hogy most akkor szerinte mi van, de kétlem, hogy ez három év
távlatából az átlagom második tizedesénél többet változtatott volna (lásd
előző bekezdés). Meg mondjuk nem jellemző, hogy a kettesért mennénk. (Ez
csak a kis színes, hogy ne már csak "én sosem puskáztam" szövegek legyenek
kint.)
Megjegyzem, ha ez olyan véresen komolyan lenne véve, mint mondjuk Angliában,
akkor nyilván meg sem fordult volna a fejemben.
A véleményem ennek ellenére az, ami Dukinak kb. A tanároknak bőven meg van
az eszköze arra, hogy megakadályozza a puskázást. Annyi eszköze meg úgy
sincs, hogy kiszűrje az összeset. Sajnos az a realitás, hogy a szigorú
szabályozás, az pont az alkalmi puskázókat fogja elkapni, ők fogják megkapni
a stigmát egy kemény kezű szabályozás esetén, és nem a vér profi arcok, akik
izzadás és ideges körbenézegetés nélkül tolják a középiskolában tökélyre
fejlesztett módszereiket.
A puskázás ellen értelmes módon szerintem csak a "vizsgázási kultúra"
megváltoztatásával lehetne küzdeni, mert a csoporttársak általi megbélyegzés
biztosan sokkal jobb hatást ér el, mintha valami felsőbb jogszabály sújtaná
agyon a delikvenst. Erre meg leginkább az oktatól tudnak hatással lenni,
például azzal, ha ők maradéktalanul korrektül járnak el, meg a középiskola.
Egyébként meg, nem az iskolának tanulsz, hanem az életnek (csak hogy kis
színesként bölcs mondások is szerepeljenek). Én azt gondolom, hogy mondjuk
aki csalással tud csak átvergődni a tárgyain, az nagy valószínűséggel még a
BSc befejezése előtt elvérzik, ha meg nem így van, akkor elvérzik az MSc
felvételin (persze nem tudom, minden MSc-re van-e szóbeli, mert ha csak
írásbeli van akkor ott vagyunk ahol a part szakad, ezt elismerem).
Nem mondom, hogy ennek az egésznek nincs jelentősége, mert persze van, csak
azt mondom, hogy erre szerintem direkt ráhatással nem nagyon tudunk lenni,
egy kemény HKR csak többet ártana, mint használna (szerintem, bár itt most
megkövezem kicsit magam, mert ilyen mellé hatástanulmányt kell követelni).
Igazából itt maximum az oktatókkal karöltve lehetne kissé etikusabbra
nevelni az ifjakat. Abban ugyanis Dávidnak igaza van, hogy ezen a publicitás
segíthet. Ergo, aki úgy érzi ez neki fontos, azok üljenek össze és találják
ki, hogy hogyan lehet ezt okosan beszédtémává tenni és a bejövő hallgatók
felé egy olyan képet sugározni, hogy nem éri meg puskázni és nem a büntetés
miatt.
Ez a levél vállalhatatlanul hosszú lett, ami azzal fenyeget, hogy az
elejének nincs köze a végéhez, de azért nem fogom újraolvasni:)
Üdv,
Bence
2011/1/19 Berta Márton <bertamarton at ttkhok.elte.hu>
> hi,
> szerintem az oktatók szabályszegéseinek fő oka a lustaság; ugyanaz a "jóra
> való restség", ami a hallgatókat a puskázás felé mozdítja.
>
> Sajnos nincs olyan módszer (szabály, végrehajtás, etc), amely képes lenne
> teljesen megszüntetni bármilyen igazságtalan helyzetet, lsd. pl. szoctám
> visszaélések. Egyszerűen nincs tökéletes rendszer.
> A kétes szellemi tartalommal végzők felett pedig majd ítéletet mond a
> munkaerőpiac: nekünk ebben "csak" annyi a veszteség, hogy az ELTE TTK-s
> diplomák értékét rombolja (tovább...).
>
> Ennek megfelelően az erőforrásainkat oda kell fókuszálnunk, ahol adott
> befektetett munkával a lehető legnagyobb eredményt érhetjük el. A
> puskázást (hasonlóan minden máshoz) HKR szinten macerálni nem lehetetlen,
> csak körülményes feladat. Hogy szükséges-e, azt a képviselők többsége
> döntheti el, ugyanakkor én személy szerint arra számítok, h csak kevesen
> válaszolnak majd ide keveset, csendes beismerő vallomást téve ezzel a
> puskázási szokásaikról.
> Képviselőtársaim? :)
>
> üdv,
> bm
>
>
>
>
>
> > Sziasztok!
> >
> > Szerencsére eddig mindannyian egyetértünk nagyjából mindenben.
> > Tudom, hogy az oktatók nem tartják be minden esetben a szabályokat. Ennek
> > több oka is lehet, de úgy gondolom, hogy a legritkább esetben
> > szándékosságból/rosszakarásból szabálytalanok az oktatóink.
> >
> > Ugyanakkor puskázni nem lehet véletlenül, oda nem figyelés következtében.
> > Sőt! Akármilyen nagy, vagy rossz a számonkért anyag, akár szabályosan van
> > meghirdetve a vizsga, akár nem, a puskázás csalás és tisztességtelenség.
> > Előre kitervelt, nyereségvágyból/jogosulatlan előny megszerzésének
> > céljából elkövetett cselekmény...
> >
> > Szerintem részben, ha nem is egészében független a puskázás és az oktatói
> > oldalon elkövetett szabálytalanságok. Az oktató szabálytalansága nem
> > indokolja a puskázást, nem jogosít fel a csalásra. Gyakran lustaság
> > (elnézést kérek: butaság) áll az esetek hátterében. Sok példát tudnék
> > mondani a saját tanulmányaimból is, amikor Duki által vázolt körülmények
> > nem álltak fenn, mégis sokan segédeszközzel írták a dolgozatot.
> >
> > Véleményem szerint a szabálytalan megoldások ellen kell harcolnia a
> HÖKnek
> > minden fórumon, bárki is kövesse el azokat. Ezzel tudjuk megvédeni a
> > tisztességes hallgatók munkáját attól, hogy a szabályokat sértő oktatók,
> > vagy a csaló hallgatótársaik miatt hátrányba kerüljenek bármilyen téren.
> >
> > A HÖKnek nem most a legfontosabb feladata a puskázás elleni harc, hanem
> > mindenkor a tisztességes hallgatók érdekeinek képviselete és védelme az.
> > Ennek értelmében a csalóktól meg kell védeni a tisztességes hallgatók
> > munkáját. Nyilván nem kérem, nem is gondolhatnám komolyan, hogy mindenki
> > ezzel dolgozzon, de igenis fontosnak tartom, hogy a kérdés előtérbe
> > kerüljön.
> >
> > A puskázást az teszi az én szememben különösen súlyos "jogtiprássá" vagy
> > inkább kötelességszegéssé, hogy teljesen tudatos könnyebb_út_keresés,
> > készülni kell rá és hidegvérrel kell kivitelezni úgy, hogy a hallgató
> > mindvégig tisztában van azzal, hogy éppen csal. Majd mosolyogva megkapja
> a
> > diplomáját és nekiáll a "nagybetűs életben" is ügyeskedni, a könnyebb
> utat
> > keresve. Nem szeretném befejezni a gondolatmenetet, hogy (többek között)
> > ez hosszú távon hova vezet, mind tudjuk és látjuk.
> >
> > Továbbra is kérlek titeket, osszátok meg a véleményeteket!
> >
> > Én is köszönöm, hogy elolvastad:)
> >
> > Szakács Dávid
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Kepviselok mailing list
> > Kepviselok at ttkhok.elte.hu
> > http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok
> >
>
>
>
> _______________________________________________
> Kepviselok mailing list
> Kepviselok at ttkhok.elte.hu
> http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://listbox.elte.hu/pipermail/ttkhok-kepviselok/attachments/20110119/00a954a1/attachment.html>
További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról