[Kepviselok] Vitaindító - A puskázás szankcióinak szigorítása

ELTE TTK HÖK Külügyi biztos kulbiz at ttkhok.elte.hu
2011. Jan. 20., Cs, 11:31:12 CET

Sziasztok!

1. A HÖK nem csak a legjobb és legtisztességesebb hallgatókat képviseli,
hanem mindenkit, aki hallgató. Elviekben szép, amit mondasz Dávid és
maradéktalanul egyetértek vele, de gyakorlati megvalósulása ennek káros
lenne. A HÖK elvi alapok miatt nem vághatja el magát a hallgatói
bázisától. Egy ilyen intézkedés hatalmas konfliktusokat generálna vezetõi
és hallgatói oldalunkra egyaránt.
2. Az hogy apuskázás etikátlan, persze, kiszúrás veled, de nagyobb
kiszúrás saját magával, mikor államvizsgán derül valakirõl ki, hogy
képtelen egy aránypárral számolni például.
3. Az életben mindenki magának ügyeskedik, mert az esélyegyenlõség éppen
szép, csak a gyakorlatban nem igazán valósul meg. Az ügyeskedés és
élelmesség ugyanúgy a rátermettség része, ami kell a boldoguláshoz.

Én nem bántanám a rendszert. Nem ez a legnagyobb probléma ma sem a
felsõoktatásban, sem a TTK-n.

üdv
Kami
> [...]
> érted, akkor általában már tudod is. A biológia BSc-s tárgyaimon
> persze a
> kérdés releváns lehetett volna, de valahogy sosem izgatott fel, meg ott
> nem
> is jutott sosem eszembe puskázni.
>
> Fizikán már persze fordult el�, hogy megkérdeztem vkit vagy vmit
> vizsga
> közben, hogy most akkor szerinte mi van, de kétlem, hogy ez három év
> távlatából az átlagom második tizedesénél többet változtatott
> volna (lásd
> el�z� bekezdés). Meg mondjuk nem jellemz�, hogy
a kettesért mennénk.
> [...]
fogják
> megkapni
> a stigmát egy kemény kezű szabályozás esetén, és nem a vér profi
> arcok, akik
> izzadás és ideges körbenézegetés nélkül tolják a középiskolában
> tökélyre
> fejlesztett módszereiket.
>
> A puskázás ellen értelmes módon szerintem csak a "vizsgázási
> kultúra"
> megváltoztatásával lehetne küzdeni, mert a csoporttársak általi
> megbélyegzés
> biztosan sokkal jobb hatást ér el, mintha valami fels�bb
jogszabály
> sújtaná
> agyon a delikvenst. Erre meg leginkább az oktatól tudnak hatással
> lenni,
> például azzal, ha �k maradéktalanul korrektül járnak el, meg a
> középiskola.
>
> Egyébként meg, nem az iskolának tanulsz, hanem az életnek (csak hogy
> kis
> színesként bölcs mondások is szerepeljenek). �n azt
gondolom, hogy
> mondjuk
> aki csalással tud csak átverg�dni a tárgyain, az nagy
> valószínűséggel még a
> BSc befejezése el�tt elvérzik, ha meg nem így van, akkor
elvérzik az
> [...]
> lenni,
> egy kemény HKR csak többet ártana, mint használna (szerintem, bár itt
> most
> megkövezem kicsit magam, mert ilyen mellé hatástanulmányt kell
> követelni).
> Igazából itt maximum az oktatókkal karöltve lehetne kissé etikusabbra
> nevelni az ifjakat. Abban ugyanis Dávidnak igaza van, hogy ezen a
> publicitás
> segíthet. Ergo, aki úgy érzi ez neki fontos, azok üljenek össze és
> találják
> ki, hogy hogyan lehet ezt okosan beszédtémává tenni és a
bejöv�
> hallgatók
> felé egy olyan képet sugározni, hogy nem éri meg puskázni és nem a
> büntetés
> miatt.
>
> Ez a levél vállalhatatlanul hosszú lett, ami azzal fenyeget, hogy az
> elejének nincs köze a végéhez, de azért nem fogom újraolvasni:)
>
> �dv,
> Bence

ítéletet mond
ELTE