[Kepviselok] Vitaindító- A puskázás szankcióinak szigorítása

Szakács Dávid szakidave at ttkhok.elte.hu
2011. Jan. 23., V, 19:40:53 CET

A puskázás esetén a 72. paragrafus (3) szerinte: Az oktató jogosult a
hallgató vizsgáját megszakítani és vizsgáját elégtelen érdemjeggyel
minősíteni, ha nem megengedett segédeszköz(ök) használatát vagy más
személy együttműködését észleli.

Ez a IV. fejezetben van leírva

A HKR:169. § szerint:
(1) Fegyelmi felelősséggel tartozik a hallgató
a) az Egyetemen belüli olyan magatartásért, amellyel az Egyetem, illetve
az általa
működtetett létesítmények (kollégiumok, gyakorlóiskolák, sportpályák stb.)
rendje ellen szándékosan vagy súlyosan gondatlanul vét, vagy amely
cselekedet
jogszabályt, egyetemi szabályzatot, házirendet sért, továbbá
b) az Egyetemen kívüli olyan magatartásért is, amely az egyetemi hallgatói
jogállásával összeegyeztethetetlen, az Egyetem jó hírnevét súlyosan
sérti, vagy
veszélyezteti, illetve amely szabálysértést vagy bűncselekményt
valósított meg.
(2) Nem vonható felelősségre a hallgató olyan magatartásért,
cselekményért vagy
mulasztásért, melyhez a Hallgatói követelményrendszer I–IX. és
XII–XXIII. fejezeteinek
valamelyike fűz – tanulmányi jellegű – jogkövetkezményt.

Felhívnám a figyelmet a Péter által is idézett pontokra, különösen a (2)
pontra. Ennek értelmében, mivel a 72. paragrafus (3) a IV. fejezetben van
és tanulmányi jellegű jogkövetkezményt fűz a puskázáshoz, így a puskázás
miatt nem indítható fegyelmi eljárás.

Üdv,
Szakács Dávid