[Kepviselok] levelezőlista spam

Dudás Gábor dudi at dudi.eu
2011. Jún. 28., K, 16:36:11 CEST

Átállítottam az Info és a LOLhirlevel listákon minden kiküldőt admin
jóváhagyásra, elméletileg most már csak külön admin engedéllyel mehet ki
levél erre a két listára, bárki is küldi azt.

Csak a tisztán látás kedvéért, attól még nem lesz spam szerver a HÖK
szerver, mert valaki valamikor rákattintott egy spamre.

Egyik lehetőség pl.: ha valakinek a gépe, ahol elmentett smtp jelszavas
Outlook (Thunderbird, Express, Mail, Sylpheed, stb.) van, beszopott egy
vírust, spyware-t, vagy valami szutykot, akkor az a gép ebben a formában
tud a szerveren keresztül kiküldeni levelet (fyi botnet), de hát ez
sajnos egy ilyen bicikli. Ha ez az ember olyan, aki amúgy automatán
engedélyezett kiküldeni pl az info listára, na az ciki, ezért is szedtem
le most minden automata engedélyt ezekről a listákról.

Az archívimokat pedig kár emiatt letiltani, már rég késő, és amúgy is, a
háromszázezer féle lehetőség közül ez csak az egyik, amivel a
spamrobotok friss ropogós e-mail adatbázishoz juthatnak.

Dudi

--
http://dudikoph.hu
+36 20 398 93 76