[Kepviselok] Kulugyi Biztos beszamoloja

Külügyi biztos - ELTE TTK HÖK kulbiz at ttkhok.elte.hu
2011. Okt. 9., V, 11:23:46 CEST

Kedves képviselők, tisztelt tisztségviselők!

Csatolva és bemásolva is olvashatjátok beszámolómat. Felhívom figyelmeteket,
hogy jelen levél több csatolmányt is tartalmaz, azokat a beszámoló olvasása
közben/után érdemes megtekintenie az érdeklődőknek.

Mindenkinek további kellemes vasárnapot kívánok!

Üdvözlettel,

Hamow Kamirán Áron
ELTE TTK HÖK
Külügyi biztos
ttkhok.elte.hu
06 30 524 0328

*ELTE TTK HÖK*

*Külügyi biztos, Hamow Kamirán Áron *

*Beszámoló a 2010. szeptember 11. és október 11. közti időszakról*

 Az elmúlt egy hónap tartalmából - (projektszemléletű bontás):

 *Ösztöndíjkalauz*

 Az utolsó fázisba értünk, ezúton is szeretném megköszönni Dukán András
Ferenc elnök segítségét a közbeszerzés intézésében. Amint lezárult a
közbeszerzés, a nyertes nyomda fogja elkészíteni nekünk a dokumentumot. *A
kiadvány már nyomdakész PDF-jét csatolom a levelemhez,* hogy szemügyre
vehessétek :) Szerintem rendkívül szép lett.

 *Külügyi csoport - EHKB*

 Két EHKB ülésünk volt, ahol a legfontosabb dolgokat tárgyaltuk és a
félévben ránk váró munkákat és programokat beszéltük meg. Tekintve, hogy a
TTK az előző két félévben rengeteg össz ELTE-s programot szervezett, idén
csak két dolgot vállaltunk, bár az egyik igen nagy volumenű:

   1.

   Partneregyetemi börze megszervezése - Össz ELTE rendezvény - Őszi nagy
   külügyes tájékoztatás, sok standdal, rengeteg meghívott szervezettel,
színes
   programmal. Ideje november vége lesz, a TáTK-al együtt fogjuk szervezni,
   mivel a két kar együttműködése igen kiváló, hála új külügyesünknek, Ávéd
   Krisztá-nak.
   2.

   ICE III. - Ez úgy új programsorozat az eddigi tandem mellett-helyett,
   amely kulturális esti program a külföldieknek (természetesen mindenki mást
   is szeretettel várunk) - Adott kultúrkörök jegyében szerveződik ez a
   programsorozat. Az első részt az IK-nak kellett volna megszerveznie. Lázár
   Beáta IK külügyes ismét hozta formáját és sok hitegetés után, végül 2
   nappala program előtt derült ki: Nincs semmi. Azt hiszem inkább nem is
   kommentálom az esetet jelen helyen. Jómagunk novemberben fogunk ICE-t
   szervezni, amit Horváth Dóra és én fogunk koordinálni

 *Külügyi Csoport ülése*

 Megtarottuk első ülésünk, amely rendkívül jó hangulatban telt és pozitív
visszajelzések sokaságát kaptam, amely megerősített abban, hogy jó
irányvonalat jelöltem ki a féléves munkákra. Sok új tagot üdvözölhettünk,
aminek nagyon örültem. Egy kis ismerkedéssel kezdtünk, majd egy szakmaibb
1,5 óra következett. *Az ülés emlékeztetőjét szintén csatolom az e-mailemhez
*, akit érdekel nézze meg, miket terveztünk :) Azért egy dolgot még is
kiragadnék a féléves projektek közül.

 *EHÖK - Külföldi szakmai gyakorlati adatbázis*

 Egy új projekt az EHÖK- Karrierközpont - Szolgáltatásszervező Kft.
Tengelyen. A projektet én koordinálom, Szabó Judit Külügyi alelnök és Nagy
Gergely (Szolgáltatássszervező Kft.) kapcsolattartó segítségével.

Létrehozunk egy olyan adatbázist, amit webes felületen elérhetővé teszünk
minden ELTE hallgató számára (oktatóknak is), amely tartalmazni fogja, kari
bontásban az összes eddigi Erasmus szakmai gyakorlat helyet, beszámolót, a
cégeket, valamint frissítjük a hozzájuk tartozó kontaktotkat, bővítjük a
szolgáltatási köröket és új helyeket is igyekszünk bevonni. Január 31-ig fog
elkészülni maga a honlap a már végzett szakmai gyakorlatok frissített
információit tartalmazva, ezután (illetve az utolsó időszakban már) a helyek
bővítésén lesz a hangsúly. Így minden kar egységes dokumentációt kaphat,
valamint a minőségbiztosítása a gyakorlatoknak is jobb lehet. Mindez
temérdek eddigi iktatás és papír feldolgozásával jár majd, ezért karonként a
külügyi csoportok/bizottságok fogják segíteni munkákat ezek feldolgozásában.
* *

*A tervezett webstruktúra V -1.0-ás verziója csatolva.* (ismét csak a
kiküldött e-mailhez) Jelenleg az engedélyek beszerzésénél tartunk, hogy az
ELTE az EHÖK számára hozzáférhetővé tegye az adatokat.

 *Őszi Erasmus pályázás és beérkező erasmusosok*

 Az őszi pótpályázat határideje a héten járt le, egyeshelyeken már le is
zajlott a bírálat, máshol még várat magára, az eredményről a következő
KGY-n tudok bővebb tájékoztatást nyújtani. Úgy vélem sikeres mennyiségű
pályázat érkezett, ahhoz képest mennyire kevés helyünk volt.

A beérkező erasmusosokkal lépten-nyomon rengeteg probléma van, ezeket sajnos
nem lehet gondos tervezéssel elhárítani, viszont szeretném a tisztelt
küldöttek fele is érzékeltetni, hogy Horváth Dóra és a mentorok munkája
eddig az évben a szememben kiemelkedő és minden helyzetet sikerült
megoldanunk, amiért a külföldiek igen hálásak.

 *Biztosi egyéb kötelezettségek*

 Egy dologgal adós maradtam biztosi kötelezettségeim közül - ez a fogadóórám
megtartása.

Még az EB-nek sem küldtem erről időpontot. Tudom, hogy kötelességem,
mindazonáltal még mindig nem tudok erre konkrét ígért időpontot adni. Ez
azért van, mert édesapám rendkívül súlyos egészségügyi állapotban van, és
gyakran ugrásszerűen kell mellette teremnem és nem tudnám garantálni, hogy
minden héten azonos időben tartsam a fogadóórákat. Ha a tisztelt
küldöttgyűlésnek megfelel, eddig a hallgatókkal e-mailes egyeztetést
követően személyesen találkoztam minden alkalommal. Ha ez a rendszer
megfelel a küldöttek szemében is a félévre, kérem had maradjon, ha nem,
természetesen kijelölöma stabil fogadóóra idejét, de mindenkori megtartását
továbbra sem fogom tudni garantálni. A hozzám intézett kérdésekre
válaszoltam és a külügy hajója töretlen sebességgel, gyorsuló és jegesedő
északi széllel szalad előre!

 Köszönöm, hogy elolvastad beszámolómat, esetleges kérdéseiteket szeretettel
várom a *kulbiz at ttkhok.elte.hu* elektronikus levélcímre, vagy feltehetitek
őket a 06305240328-as mobilszámon is.

 Tárnok, 2011.10.09. Hamow Kamirán Áron

 -