[Kepviselok] Mozgalom és Minőség: tanulmányi érdekképviseleti cselek v cselekvésterv

Tudományos Biztos - ELTE TTK HÖK tudbiz at ttkhok.elte.hu
2012. Jan. 20., P, 14:11:21 CET

Sziasztok!

Teljes mértékben egyetértek Dukival, sőt, már korábban, a "kisebb"
létszámok idején ezt kellett volna tenni. Az alapozó tárgyaknál a
kettesnek kell a legritkább jegynek lennie. Nem lehet valakinek
megkegyelmezni, ha nem tud eleget, mert tovább megy és a komolyabb szakmai
tárgyak hallgatóságát hígítja. Falat kell felhúzni. Aki megmássza, az
mehet tovább. Aki nem, annak kívül tágasabb. Nem a leendő és jelenlegi
hallgatók tehetnek erről, de ha nem teszünk (tesznek az oktatók) így,
azzal veszélybe sodródik a diplomák értéke (és nesze neked
természettudományos értelmiség 'köp')

Az ELTE-nek egyébiránt nincs 450 embert befogadni képes terme. Vagy
megduplázzák a gólya órákat, ami nonszensz, mert már most is oktatói
kapacitás hiány van, mert a nyugdíjasok helyére nem lehet rendesen új
embereket alkalmazni, vagy felhúznak 6 hónap alatt egy szép új épületet a
közelben...

Értetlenül állok az egész előtt és kezd nyílni a bicska a zsebemben.
Elnézést kérek Dékán úrtól és minden érzékeny lelkű olvasótól azért, ami
lehet, hogy következni fog.

Bevallom, hogy nem látom kellő részletességgel a dolgokat, a
finanszírozást, az ország helyzetét és még sok mindent, ami legalábbis
részben a döntések mögött áll. Hálát adok az égnek, hogy nem kellett
szerződnöm, mert ha döntés elé állítanak valamikor a jövőben, akkor lehet,
hogy szívesen kipróbálom, hogy milyen az élet a velejéig romlott nyugaton.

Egészen elképesztő ez a tisztán mennyiségi és a munkaerő piaci igényektől
teljesen elrugaszkodott szemlélet. Látott valaki tanulmányokat,
számításokat vagy bármit? Ki fogja ezeket a "gyerekeket" oktatni? Hol és
mit fognak enni? Hol fognak elhelyezkedni? Tényleg van pénze az államnak
erre? Ha nincs, akkor mégis hogyan oldjuk meg? Hogyan üzemeltesse a HÖK az
ösztöndíj rendszereket? Hány ember tartózkodhat egyszerre szabályosan a
TTK épületeiben?

Hallgatjuk a kicseszett mantrát, hogy a természettudományos és mérnöki
értelmiség nagyon fontos, meg kell akadályozni az elvándorlást, a "MAGYAR
SZÜRKEÁLLOMÁNY", "LEGTÖBBNOBELPERFŐ", "TUDÁSALAPÚTÁRSADALOM" aztán tessék:
bezavarják a karámba a szerencsétlen, rosszul felkészített, bizonytalan
motivációjú, tanulni módszertanilag sem tudó marhákat, és az nyer, aki a
legtöbbet tapossa maga alá. Így készül a finom, világszínvonalon képzett
természettudományos értelmiségi. Hát kérem én azt gondolom, hogy a faszt.

Hát "kössznem"! Őszintén csodálkozom, hogy nincs valami jó kis petárdázás
a belvárosban. Londonban, Párizsban vagy akár Bécsben már elfoglalták
volna a hallgatók az előadókat, éhségsztrájk és zavargások lennének.

Gyorsan kerestem kicsit az interneten és elnézést kérek apontos
hivatkozások hiányáért, de már 2004-ben kétszer annyi hallgató jutott egy
magyar egyetemi oktatóra mint Európa és a világ boldogabbik felén. Némi
alappal feltételezem, hogy a helyzet azóta valamicskét romlott. Most az a
helyzet, hogy 150%-ára emelnék a hallgatói létszámot, miközben kilátásba
helyeztek akár 600 millió forint zárplást a karon, ami a költségvetés
sacc. ötöde. "NOORMÁLIS" Azt gondolom, hogy valamivel gazdaságosabb lenne
lerombolni az épületeket, felszántani a helyüket és bevetni kukoricával.
Annál nagyobb pénzkidobást elképzelni is nehéz, mint hogy sokmillió
(bocsi, milliárd) adóforintot beleöntünk abba, hogy kevés jól képzett
szakember mellett rengeteg végzettséget, de még hasznos tudást sem
szerzett embert egyetemeknek nevezett helyeken inkubálunk. Majd ha
netalántán külföldre megy, akkor kérjük vissza. De ha elég ostoba ahhoz
hogy kibukjon, akkor megdícsérjük és csak a felét kérjük... A butaság
jutalmazása egészen új formája a tanulásra ösztönzésnek, csak így tovább.

Régóta forgatom a gondolatot, hogy a tisztelt hölgyek és urak honnan
fogják tudni, hogy én hol a bánatosban vagyok és mit csinálok? Honnan a
szabolcsi mosatlanból fogják kiszipkázni ezt az értékes információt? (Egy
lehetőség van, hogy nekem kell majd nyilatkozni. Remek piaca lesz annak,
hogy a külföldön zsíros állásban dolgozót itthon valaki papíron
alkalmazza, de a járulékokat és a cégnek a kenőpénzt maga fizeti.
Mindenkinek megéri: egyre töb munkahely, a diplomás kevesebbet fizet, a
cég tulaja meg zsírosodik feketén...) Munkaerő szabad áramlása? Vagy ha
nem tiltom meg, csak komoly akadályokat gördítek, akkor lehet? Ha kapok
egy használhatatlan diplomát amivel a szakmámban nem kellek senkinek, de
túlképzettség miatt nem vesznek fel pénztárosnak akkor mennyit kell
fizetni?

Dühöngésből egyelőre elég ennyi, mindjárt megyek futni szerencsére :)

Dukival egyetértek, sajnos igen komoly és célzott szűrést kell csinálni,
mert az jár a legkevesebb érdeksérelemmel talán hosszabb távon.

Mindenkinek kellemes vizsgaidőszakot és hasonló jó híreket kívánok!

--
Szakács Dávid
Tudományos biztos

Elérhetőségek: