[Kepviselok] [Mentor] Mozgalom és Minőség: tanulmányi érdekképviseleti cselek v cselekvésterv

Orsolya Tischler tischorsi at ttkhok.elte.hu
2012. Jan. 20., P, 22:22:55 CET

Sziasztok!

Dávid, a végletekig menő gyakorlatiasságod asszem olyan problémákat is
felszínre hozott, ami azt gondolom rémisztően keveseknek jut eszébe akár
felvételiző hallgató, akár jelenlegi egyetemista, akár oktató, akár
egyetemvezetői vagy tudj' Isten politikai magasságokról beszélünk.
Duki a leveled alapján mindannyian látjuk, hogy mi a célod, szerintem ez az
irány támogatandó, gondolkodni fogok még bizonyos részek kommentjein, mert
majdnem olyan értetlenül és felháborodottan állok a dolgok előtt, mind
Dávid, csak én nem megyek futni, és a szigorlatra tanulás alatt
engedélyezett internetpercekbe most csak ennyi fér :P hogy:

a szűrés célja szerinted a 3.évet megkezdőt 90%-ának lediplomázása. én
pontosan azért, mert hallgató kell az egyetemnek, a hallgatónak oktatás
kell, az oktatónak meg nem kell a birka, a hadjárat célját inkább úgy
fogalmaznám meg, hogy a másodévet csúszás nélkül megkezdők 90%-a szerezzen
csúszás nélkül diplomát, bármibe is kerüljön ez. (sztem a 3. év 90%-a ha
nincs is meg de a legtöbb szakunkon 80 megvan - tanárképzésről nem tudok
semmit) A helyzet persze tudjuk, hogy 22-es csapdája, mind tudjuk, hogy
minél több embert veszel fel, annál hígabb a nép, annál nagyobb a
lemorzsolódás, vagy ha nincs lemorzsolódás, annál selejtebb a diplomájuk.

Rontsunk kicsit ajtóstul a házba (talán kivitelezhetetlen ötletek hirtelen
felindulásból):
Mi kell?
Felvenni sok olyan hallgatót (de nem ésszerűtlenül sokat), aki tényleg ide
való (értsd jó alapokkal jön, vagy van benne potenciál), és színvonalas
képzést alájuk tenni.
Mi kell ehhez?
"Megfelelő" felvett hallgató. A középiskolai tanár nem készítette fel?
Nosza gyakoroljanak a tanárszakosaink, de ne csak habók testrészeire:
számítson ez nekik elfogadott gyakorlatnak, legyen ennek szervezett formája.
"Megfelelő" oktató. Marci levele fájóan igaz, ha megszakadunk sincs
előrelépés, ha egy az OSZTATLAN rendszernél leakadt, tanítást nyűgnek érző,
tényleg jó szabályozásainkra magasról fosó ólomnehéz oktatói gárda van a
házban (Ettől függetlenül legmélyebb tiszteletem különben több, mint
80%-uknak!!). Ezek tudós emberek, jónéhányuk nemzetközileg elismert szakmai
kiválóság, brilliáns elme. Nekem ne mondja senki, hogy ha lenne bennük
hajlandóság, nem fognák fel a probléma súlyát, és ne lennének mellettünk.
1) meg kell találni MINDEN EGYES rohadt tanszéken a "rést a pajzson"  2)
olyan dékánt válasszon meg ez a Kar, aki ebben hisz és benne van , mert
tudjuk jól, kutya ugatás nem hallatszik az égig, hiába demonstrálunk,
ismeretterjesztünk, érdekképviselünk senkik vagyunk egyedül...

A kritériumreform csak a jéghegy csúcsa. Aki a kritériumreformra vagy a
kötelező tárgyak szigorítására akár csak száját húzza az nem kell, az
semmiben nem hisz, amiben kellene, és semmire nem is lesz hajlandó.
Mindentől el kell rugaszkodni, amibe eddig be volt kövülve ez a Kar
évtizedek óta!
Duki teljesen igazad van abban, hogy iszonyatos masszív érdekképviselet
kell, és talán saját házunk táján könnyebb rendet tenni, mint az egész
Karon. Kevesebb, mint 50 hallgatói képviselő (aki elvileg mindennel képben
van , amiről beszélünk és kész is ezért kiállni) az kevés: 2012-ben 2040
darab hallgatói képviselő kell, nem kell mindnek ott ülni a KGy-n, de
mindnek ugyanakkora szája legyen, ha a jogi csorbulnak, ne acsarkodjon
ordenáré módon, hanem intelligens természettudós módjára értse, hogy mi
történik körülötte, asszem a mentor szerepén változtatni kell óvónéniből
felbujtóba, a GT-kben nem 10 perc ppt kell hanem egy fél nap, amikor
propagandista módon verjük beléjük hogy itt akkor élsz meg, ha tisztában
vagy azzal, ami körülötted zajlik, ember te felnőttél, gondolkozz,
cselekedj, tanulj, várj válaszokat és itt a HÖK segít. (mert persze nem
kellenek a partizánakciók a TO vagy a Dékáni hivatal ajtaja előtt csak a
szemfelnyitás kell.)
És ha mindenki aki idejár Duki érvei mellett van, és az oktatóknak legalább
egy része hajlandó arra, hogy ebben a nevetséges helyzetben mindannyiunk
érdekében muszáj változásokat eszközölni, na én akkor hiszek abban, hogy
itt egy jobb TTK épül majd.

puszcsi

ui: bocsánat, mégis sok lett és inkább túlfűtött mint alapos