[Kepviselok] [Mentor] Mozgalom és Minőség: tanulmányi érdekképviseleti cselek v cselekvésterv

Berta Mrton bertamarton at ttkhok.elte.hu
2012. Jan. 20., P, 23:24:41 CET

mindig szeretem, ha egy gy ennyi gondolkod embert mozgat meg!

n is szeretnk korszer kpzst motivlt oktatktl s tehetsges
hallgattrsakkal, s a vgn egy aranyat r diplomt, de sztem itt s
most egyszeren nem lehet ilyet csinlni; pontosan a Bence ltal kitnen
megfogalmazott peremfelttelek miatt. Mirt?
Hiba tudtuk az ezredfordul tjn (ill. tudtk az akkoriak, n akkor mg
leckt rtam), hogy az egsz kpzs az osztatlan rendszerre (=kevs, de
tehetsges s motivlt hallgat) van kitallva s az oktatk is erre a
srfra jrnak, a kpzsi struktrnak az optimumnl sokszor tbb
hallgatt vettnk fel gy, hogy egyszeren lejjebb tettk a ponthatrt
(mert kellett akkor is a pnz, ezzel ugye nem lehet vitatkozni).  A
ktciklus kpzs csak tovbbi lapttal tett erre, ahogyan a mostani is.
A nagyobb hallgati ltszmhoz val alkalmazkodshoz pedig sajnos bizony
dolgozni kellett volna (talaktott tantervek, tkpzett oktatk, stb),
gy ez maradt a "majd a kvetkez lsen esetleg beszlnk rla, ha valaki
felhozza" kategria (kb. semmi).

Az emltett kt peremfelttel teht szerintem gy garantlja a vegyes
hallgati felhozatal miatt frusztrlt, a nagy hallgati ltszm miatt
pedig (ahogy azt Dvid is kiemelte) leterhelt oktatkat : ezek egyike sem
az rtkes diploma fel mutat hats; plusz a hallgatk is elgedetlenek,
hogy nem azt kapjk a pnzkrt, amit az ELTE-tl vrtak.  (vagy tl ers:
"ennyi vizsgt hogy csinljak mr meg?!" vagy tl bvli: "csom arc van
aki mr tizedik ve csinlja az els diplomjt")

A ltszm nvekedsvel jelentek meg szmotteven a kvetelmnyekkel nem
br, de elmenni sem akar hallgatk is.  Ha azt tennnk, amit az akkori
szablyalkot oktatk s hallgatk gondoltak (kb. semmit: "majd kibukik
aki nem brja"), vagy azt amit a mostaniak egyre gyakrabban (kb. semmit:
"adjunk neki meg a kettest/diplomt, csak menjen mr t/vgezzen mr")
akkor egyarnt rosszul dntennk.
Aki bekerl, vagy bent van, annak a fejbe kell tlteni a tudst (illetve
irnyzattl fggen "lngra kell gyjtani a fejben a tuds fklyjt"),
klnben hallgatk szzai fogjk magukat tverve rezni vagy mert olyanok
is diplomt kapnak akiknek nem kellene, vagy mert kirgjk ket arrl az
egyetemrl, ami a minsgi kpzs s rtkes diploma mzes madzagjval
tartotta ket magnl hossz ideig (st nha a szablyokat fellrand mg
krvnyek pozitv elbrlsval is bent tartotta ket).

Amin vltoztatni kellene: minsgi oktati/kutati grda (vagyis aki nem
ilyen, azt kell tvoltani/t kell kpezni), mkdkpes tantervek, s
motivlt/tudatos hallgatsg (ehhez valban kell a HK Orsi ltal emltett
mdon ersd szerepe).
Sztem nincs ember a karon aki szerint ez (hamar) menni fog (taln amikor
mi lesznk dkn-korak, akkor); ez alapjn rtam az elz levlben, hogy
sztem mi fog trtnni (kb. semmi).

szp htvgt :D

bm

> [...]
> gyakorlatok.
>
> Érdemes megjegyezni azt is, hogy egy kirúgott hallgató minden
> félévért 55
> ezer forintot fog fizetni a végén, tehát érdemes lehet optimalizálni,
> hogy
> hány év után van a végleges eltávolítás.
>
> Marcinak üzenem, hogy a "nem fog menni", az pontosan az a hozzáállás,
> amitől nem fog menni.
>
> Üdv,
> Bence
>
> u.i. szerintem ötleteink vannak, és ha leteszünk március végén egy

>>> hallgatót. (a költségesek talán kivétel nélkül másoddiplomások

>>> 320.000 (ha a másik szak bölcsész, akkor 300.000, ez az állami