[Kepviselok] Közéleti ösztöndíjak margójára

Tabajdi Péter pene at gyogymatekgt.elte.hu
2013. Ápr. 4., Cs, 13:27:23 CEST

On Csü, Április 4, 2013 12:43, Váry Zsolt wrote:
> [...]
> csupán ő tehet róla.
> Miért gondolom így? Mert úgy hallottam, hogy az állami megvonások
> miatt
> csökkentek az ösztöndíjak összege, gondolom a közéleti ösztöndíj
> teljes
> kerete is. (erről  Viktor tehet, de ő nem fogja elolvasni a hozzá
> küldött
> levelem) Arról viszont nem olvastam, hogy a TTK HÖK tisztségviselői
> kevesebbet kaptak volna. Tehát gondolom a közéleti pályázatokra jutó
> pénz
> erőteljesen csökkent, miközben a pályázók szám nem változott.

legjobb tudomásom szerint:

- nincs már külön tisztségviselői jutker, amivel százezres
nagyságrenddel vágtuk meg "magunkat". hadd tegyem hozzá: teljesen
jogos volt ez a törekvés, illetve az elvárás hallgatói oldalról.
- az új Alapszabályunkban DIREKT törekedtünk arra, hogy az elvonások
megjelenjenek a tisztségviselői ösztöndíjakban is. ha nem is sokkal,
de csökkentettük az összesen kiutalható keretet (perpillanat nem
tudom mennyivel lesz majd valamikor csökkentve, ha a szenátus is
rábólint az alapszabályunkra, de ha érdekel, szívesen utánakeresek).
- az elvonások nem érintették egységesen az összes keretet. van
amelyik - ha jól tudom - nem is csökkent.

> [...]
> még
> csupán kb 100 embert érdekel (fészbuk csoport), de már kb 30-40
> ember vett
> részt nemzetközi rendezvényen az ELTE-ről másfél év alatt. Mindegy,
> nem
> fogom itt tovább felsorolni, miről van szó, talán érzékeltettem nem
> éppen
> haszontalan tevékenységről van szó! De az ő esetében biztosan
> lehetett
> olyan bírálási szempontot találni, ami miatt „nem támogatták a
> tevékenységét”, a következő esetben viszont nekem nem jut

kicsit kiegészíteném a nemzetközi rendezvény részt: hallgatók
tucatjai voltak Németországtól kezdve Oroszországon át egészen
Lengyelországig és Romániáig számos helyen. emellett a kettővel
ezelőtti(?) beszámolómban is jeleztem, hogy a következő linken
megtalálható kiadványt is "vele" raktam össze:
http://ttkhok.elte.hu/~pene/final_report_v1.1_a5_with_printing_marks.pdf

> [...]
> minden
> tisztségviselő, képviselő, hogy az ő hallgatókért végzett munkája,
> vajon
> egyértelműen, bizonyíthatóan hasznos és érdekel 4-500 hallgatót!
> Tudom ez
> túlzás, dramatizálás, de remélem, érzékelteti, hogy mire akarok
> kilyukadni. Mellékesen jegyzem meg, hogy előző félévben ugyanez a
> személy
> ugyanerre a munkára 3000 ft-ot kapott… de valóban nem szó
> szerint
> másoltam át a korábbi pályázatból a szöveget.

hát, ez gáz, erre nincs mentség, azt hiszem. maximum a
keretcsökkenés/pályázók számának a növekedése (ha volt).

> Persze mondhatnánk azt, hogy egyszeri eset. Azonban nem! Mikor
> szakterületi koordinátor voltam, akkoriban Pene-Erna nevével volt
> fémjelezve a rendezvény és ők még jó pár egyéb feladatot is a
> nyakukba
> vettek. Anno 2-3000 ft-okat kaptak, azért hogy a TTK legnépszerűbb
> tudományos-ismeretterjesztő programjait vigyék és akkoriban minden
> kiadást
> a saját ösztöndíjukból fizettek (ma már az egyesület miatt ez csak
> részben
> van így).

nem tudom, hogy jelenleg is így megy-e, de ha igen, akkor ez volt-e
jelezve a pályázatban? talán az efféle önzetlenség meghatotta volna
a KÖB "szívét".

> [...]
> (faliújságon sincs kinn), csak az egyik pályázatban szereplő
> jelezte, hogy
> nem jött ösztöndíj, pedig én korábban jeleztem, szerepelni fog a
> pályázatban. Bízzunk már meg a pályázat benyújtójában. Én látom
> jobban a
> Földrajzos Klubban végzett munkát vagy a KÖB tagjai? De ha nem is
> értenek
> egyet a pályázattal, legalább kérjenek hiánypótlást, hívjanak fel,
> nem
> hasra-ütésszerűen pályáztam be ezeket az embereket.

nem tudom mekkora pluszmunkát igényelne a KÖB-től, hogy szövegesen
is értékelje a pályázatokat, vagy éppen publikáljon egy sorrendet,
vagy bírálati szempontokat et cetera. egyáltalán megtehetnek-e ilyet
valamiféleképpen (teszem azt úgy, hogy előzetes beleegyezést kérnek
ezekhez a pályázatok benyújtóitól/kedvezményezettjeitől).

talán most az is okozhatja ezt a hibát(?), mert kevesebb lett a
szétosztható pénz is. talán. nem tudom. de fel lehet használni ezt
az egészet arra, hogy kicsit megreformáljuk a rendszert.

üdv,
Pene

> majd max beadom a Földrajzos Napot és honlapot, ha lesz olyan ember,
> aki tényleg megérdemli.

be ne add. helyette küldd el azt a nagyfelbontású, több száz megás
psd fájlt, ami a honlap látványtervét tartalmazta. volt egy apró
adatvesztésem, és több százezer fájlból kettő elveszett. pont ez
volt az egyik...