[Kepviselok] Választmányi anyagok

Péter Kuti kuti.peter at ttkhok.elte.hu
2013. Ápr. 22., H, 20:53:16 CEST

Sziasztok!

Beleírok.

Kuti

2013. április 22. 14:40 ELTE TTK Hallgatói Iroda írta, <
irodavezeto at ttkhok.elte.hu>:

> Üdv,
>
> szilárd elhatározásom volt bemenni ma választmányra a mentoros napirendi
> pont kapcsán, (és megkockáztatni a tanácskozási jog kérését), de sajnos
> nem tudok, így leírom, mit is szerettem volna ott elmondani.

Ezt sajnálom, nyitott vagyok, mindenkivel szívesen átbeszélem, elmondom a
véleményem.

> Bár a mentorkoncepció nem szabályzat, ennek ellenére egy iránymutató
> szabályozás a mentorok kiválasztására - így, mint olyan, szabályzatként
> értelmezendő. Az egyik kritikus pont, úgy gondolom, hogy a bizottság
> tagjainak száma - illetve, hogy beülhet-e olyan személy a bizottságba, aki
> a mentorkoncepcióban nem szerepel. Véleményem szerint határozottan nem, a
> "A TTK HÖK elnöke minden elbeszélgetésen részt vehet, bizottsági tag a
> saját szakterületén nem lehet." ez számomra azt jelenti, hogy a TTK HÖK
> elnöke _igen_, és más _nem_. Ehhez várom az ellenérveket, akár a listára
> [...]

Ne haragudj Priko, de remélem érzed, hogy ez nagy butaság, amit leírtál.
Egyáltalán nem ezt jelenti. Lehet, hogy a koncepció alkotásánál ez volt a
szándék, de nem ez van odaírva.

> Amennyiben az előző ponttal nem értetek egyet, kérdezem, hogy akkor ha
> akar az összes tisztségviselő beülhet a meghallgatásra? Vagy bárki? ???

Ezt egész konkrétan semmi sem tiltja. Mindenki próbál ésszerű keretek
között maradni, de a "szabályozás" rossz.

> Más: ha nem tekintjük szabályzatnak, minek van akkor egyáltalán
> mentorkoncepció? Bárki bármit csinálhat, aztán utána azt mondja, hogy "én
> úgy értelmeztem" ?

Nem véletlen hívják koncepciónak.
http://idegen-szavak.hu/koncepci%C3%B3
Ilyen formában biztos, hogy nem maradhat (véleményem szerint). Vagy
szabályzattá tesszük (amivel szerintem nagyon sokat tudnánk elvenni a dolog
értékéből), vagy koncepció marad és akként is tekintünk rá (aminek szintén
vannak aggályos oldalai). El kell dönteni, hogy azt akarjuk, hogy mindenki
magoljon be egy könyvet, vagy embercentrikus rendszert szeretnénk, vagy
bármi más. Személy szerint egyet értek Tomóval, a mostani hangulat gyászos,
és sajnos régóta van így. Jelen pillanatban nem éri meg a TTK HÖK-ben
tevékenykedni (talán kijelenthetem ennyi idő után), még mentorként sem
biztosan (dolgozni egészen biztosan nem, bár ezt nagyon kevesen teszik).

> Nem tartom jogosnak a főszervek részvételi igényét (nem neki, hanem a
> gólyáknak válogatjuk a mentorokat, a "közös munkára" hivatkozást kicsit
> erőltetettnek érzem, tekintve hogy effektíve max egy hetet dolgozik vele
> együtt, míg a mentor munkája, mint tudjuk, fél éves).

Ez jórészt jogos. A főszervek a bárczihoz hasonlatosan (most nyilván a
matekról beszélek) tapasztalatuk, látásmódjuk miatt lettek felkérve. És
igen, felkérve lettek, nem az ő igényük. Szintén én vállalom a felelősséget
emiatt is.

> Egy másik kar
> részvételét meg még annyira sem tartom indokoltnak, sőt!  Akármilyen az
> együttműködés, a kiválasztás folyamatához, egy mentorjelölt
> alkalmasságának felméréséhez az égvilágon SEMMI KÖZÜK. A TTK mentorait
> TTKsok válasszák ki! (ez de hahás lett. attól még igaz.)
> Várom az ellenérveket.

Nem tudom miért gondolja azt bárki is, hogy nem TTK-sok választják ki
ezeket az embereket. Nem tudom miért ír bárki is olyat, amiről nem tudja,
hogy hogy megy. A bárczisoknak nem volt beleszólásuk a válogatásba. Sem a
főszervezőnek. Az, hogy ott lehet, és megkérdezzük a véleményét, mert egy
kirándulás és egy beszélgetés alatt gyakorlatilag lehetetlen kiismerni egy
embert az koránt sem jelenti, hogy van döntési jogköre. Jelenleg én vagyok
a matematika szakterület koordinátora, a küldöttgyűlés által felruházott
jogaimnál fogva. Én úgy gondolom, hogy nagy segítségemre lehet ezen emberek
véleménye. Óriási nagyképűségnek tartom, hogyha valaki ezt nem ismeri el -
és lásd, minden egyes évben van olyan rossz döntés, ami előre látható.
Priko, ezt nem neked kell elmesélnem, te is igazán kikérhetted volna
tapasztalt emberek véleményét tavaly, és sok nagyon hibás döntést
előzhettél volna meg. Én tisztában vagyok vele, hogy ez igen komoly döntés
(hiszen a mentorság számomra sokkal többet jelent, mint a mentorkisokos
bemagolása, és a gólyatáborban való bohóckodás), ezért elismerem, hogy
nagyon hasznos a segítség.
Számomra a mentor emberi tulajdonságai rendkívül fontosak, és nem gondolom,
hogy egy mentor, aki átment a teszten ne lenne képes ellátni a feladatait
kiválóan, akár éppen átment, akár max. pontosat írt.

Jelenleg én vagyok a szacskó, ez a döntés bármelyik választmányon,
küldöttgyűlésen, vagy szabon, vagy bármikor levélben, személyesen
megkérdőjelezhető, keressetek meg bátran ezzel kapcsolatban is, vagy
írjatok Kornélnak.

> Ahol viszont nem szakterület, hanem a rajta kívüli résztvevők hibáztak, az
> az hogy már három hétre előre megvolt az időpont, hogy akkor lenne
> megbeszélés, akkor a bíráló bizottság tagjai figyelembe vehetnék, hogy ez
> már előre ki volt tűzve, és a kért létszámban megjelenhetnének ott.

Hétfőn került megválasztásra a mentorkoordinátor. Elvetélt az egész úgy
ahogy van. A mentorok meg szívnak, hiszen még mindig nem tudják, hogy
jönnek-e hétvégén vagy sem, hogy mentorok lesznek-e vagy sem. Ez gáz.